شناسهٔ خبر: 27784 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی حومه‌ای در کشور/ تکمیل خطوط چهارخطه حومه تهران تا پایان دولت یازدهم/ افزایش سطح زندگی و رفاه مردم با بهبود حمل و نقل عمومی

پور سید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه «شهرهای تهران و اهواز اولویت ما در توسعه قطارهای حومه‌ای در سطح کشور است» تصریح کرد: مردم شاهد خدمات قطارهای حومه‌ای با سرفاصله ۱۰ دقیقه خواهند بود.

محسن پورسید آقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سیاستگذاری قطارهای حومه‌ای و اولویت‌بندی استانی بر اساس نیاز شهرها اظهار داشت: اولویت اول شرکت راه‌آهن در طرح کلی ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در کشور شامل تهران و اهواز است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی اولیه، عملیات دو خطه کردن راه‌آهن اهواز به سمت بندر امام خمینی(ره) به اتمام رسیده و عملیات دو خطه کردن راه آهن اهواز- اندیمشک در دست اجرا است و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران بیان کرد: راه آهن تهران به سمت کرج، ورامین و گرمسار در حال چهارخطه شدن هستند که تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم می‌توانند شاهد سرویس‌های حومه‌ای با سرفاصله ۱۰ دقیقه برای جابجایی مسافران حد فاصل حومه و مرکز شهر از صبح تا بعد از ظهر باشند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره‌برداری از این خطوط باعث افزایش سطح زندگی و رفاه مردم می‌شود تصریح کرد: کلان‌شهرها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایینی قرار دارند که دلیل اصلی آن آلودگی هوا، ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است. در این میان گسترش و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی می‌تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی و زندگی در منازل بزرگتر در نزدیک شهرهای بزرگ باشد. وزارت راه و شهرسازی این مساله را وظیفه خود می‌داند و تا پایان دولت این طرح را به بهره‌برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه‌ای ضربدری به هم متصل کند.

نظر شما