شناسهٔ خبر: 27819 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در صوفیا انجام شد؛

جزئیات دیدار کشاورزیان با معاون وزیر حمل‌ونقل بلغارستان/ توسعه و توافقات حمل و نقل جاده‌ای ایران و بلغارستان

دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور توسعه روابط حمل ونقلی و مذاكرات و تبادل نظر پیرامون كریدور شش جانبه خلیج فارس – دریای سیاه به صوفیا سفر و با معاون حمل و نقل بلغارستان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، دیدار داود کشاوریان معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و والری بورسیف معاون وزیر حمل‌ونقل در محل وزارت حمل ونقل و ارتباطات بلغارستان در شهر صوفیا برگزار گردید طرفین برای امضای موافقتنامه شش جانبه كریدور مزبور و راههای رسیدن به بسط مناسبات ضمن اعلام آمادگی، گفتگوهای مفصلی را انجام دادند.

داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأكید بر نقش حمل‌ونقل جاده‌ای در جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از آخرین وضعیت پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بخش حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران ارائه نمود و آمادگی طرف ایرانی را برای نهایی شدن موافقتنامه كریدور شش جانبه خلیج فارس – دریای سیاه و امضای‌آن توسط وزرای حمل ونقل جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و یونان اعلام كرد.

این گزارش حاكی است، والری بورسیف معاون وزیر حمل‌ونقل، IT و ارتباطات جمهوری بلغارستان نیز ضمن ابراز خوشوقتی از دیدار معاون وزیر راه وشهرسازی جمهوری اسلامی ایران با تأكید بر نقش و اهمیت راه‌اندازی این كریدور در مناسبات حمل ونقلی منطقه آن را به عنوان نقطه عطفی در مسایل حمل ونقل منطقه دانست.

وی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان كشور امین موافقتنامه، ضروری است نسبت به ارسال رسمی پیش نویس موافقتنامه یادشده به كشورهای عضو اقدام تا سیر مراحل استصوابی آن برای امضاء در كشورها نهایی گردد.  

گفتنی است  در این سفر مقرر است داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی از امكانات بندر بورگاس و وارنا در حاشیه دریای سیاه و همچنین مرز زمینی بلغارستان و تركیه به نام كاپیتان آندرو بازدید نمایند.

نظر شما