شناسهٔ خبر: 27895 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس پلیس راه راهور خبر داد:

تصادفات در نقاط حادثه‌خیز ۲۰۰۰ فوتی و ۲۴۰۰ میلیارد تومان خسارت سالانه دارد

جاده های کرمانشاه تصادف رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: تصادفات جاده‌ای تنها در نقاط حادثه خیز سالانه حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارات مالی به کشور وارد می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سرهنگ محمدحسین حمیدی افزود: با مطالعات انجام شده از سوی مرکز مطالعات پلیس راهور ناجا خسارت مستقیم مالی هر مرگ تصادفات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که با احتساب دو هزار مرگ در محل های حادثه خیز باید گفت سالانه حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان محل های حادثه خیز فقط به اقتصاد کشور خسارت وارد می کنند که این آمار جدا از سایر خسارات جانبی، زخمی ها و ایجاد مشکلات اجتماعی برای افراد است.

رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که با اعتبارات فعلی امکان اصلاح محل های حادثه خیز وجود ندارد، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگرچه آمار تلفات تصادف های جاده ای کاهش یافته است اما آمار تلفات همچنان بالاست و نیروی انتظامی و دستگاه های مسئول باید تلاش کنند، این آمار به ‌ طور مستمر کاهش یابد، قطعا باید همه دستگاه های مسوول بخصوص مراجع قانونگذار اعتبارات ویژه ای را برای اصلاح سریع محل های حادثه خیز اختصاص دهند تا بتوانیم به فوریت از حداقل ۲۰۰۰ مرگ تصادفات در سال جلوگیری کنیم.

سرهنگ حمیدی اضافه کرد: برابر آخرین جمع بندی های پلیس راه حدود سه هزار و ۴۰۰ محل حادثه خیز در جاده های برون شهری وجود دارد که به رغم کاهش آنها طی سال های گذشته وضعیت یک هزار و ۵۰۰ محل از این تعداد بحرانی است و حجم زیادی از تصادفات فوتی و جرحی در آنها رخ می دهد.
وی با تاکید بر این که بررسی های پلیس راه نشان می دهد حدود ۳۰ درصد تصادفات جاده ای در محل های حادثه خیز رخ می دهد، گفت: برابر آمارها سالانه حدود دو هزار نفر تنها در این محل ها کشته می شوند.

رییس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: این حوادث در نقاطی رخ می دهد که آدرس آنها کاملا مشخص و علایم و تابلوهای آشکارساز نیز در آنها نصب شده است.

نظر شما