شناسهٔ خبر: 27897 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

عزم صهیونیست‌ها برای عقب‌ماندگی صنعت هوانوردی کشورمان/ تمهیدات شرکت فرودگاه‌ها برای دسترسی آسان شهروندان به فرودگاه‌ها/ اجرای ۹ پروژه بهسازی فرودگاه با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریالی/ موافقت اصولی با تاسیس ۶ شرکت هواپیمایی و ۲ شرکت هلی‌کوپتری

گزارش آخر هفته  تمهیدات شرکت فرودگاه‌ها برای دسترسی آسان شهروندان به فرودگاه‌ها، عزم صهیونیست‌ها برای عقب ماندگی صنعت هوانوردی کشورمان و ... از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترنی اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است؛

بهمن باقری مديرنظارت بر كيفيت خدمات فرودگاهی‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:

 طرح خارج سازی دو فرودگاه بن‌بست مهرآباد تهران و شهید هاشمی‌نژاد مشهد با هدف دسترسی آسان به مبادی ورودی و خروجی فرودگاه پیگیری می شود.

اینکه یک فرودگاه بتواند مسیرهای دسترسی مختلف داشته باشد، ضمن اینکه امتیازی برای آن محسوب می‌شود منجر به ارتقای خدمات دهی به مردم نیز می‌شود، چیزی که برای شرکت شهر فرودگاه‌ها اهمیت زیادی دارد و برای آن طرحی با نام طرح تحول در فرودگاه‌ها از سال گذشته تهیه و اجرا شده است.

آسان شدن راه های رسیدن به فرودگاه ها و نحوه دسترسی به فرودگاه، در ارتقای رتبه فرودگاه‌ها بسیار اهمیت دارد و شرکت فرودگاه‌ها در دو فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و مهرآباد تهران برای انجام این مهم برنامه دارد.

محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:

توسعه صنعت هوانوردی کشور یکی از بدیهی‌ترین فرصت‌هایی است که برجام در اختیار کشور ما گذاشته است که باید از آن در جهت حفظ منافع و عزت کشور استفاده کرد.

عزم صهیونیست‌ها بر عقب ماندگی صنعت هوانوردی کشورمان است و در مقابل ایرلاین‌های منطقه نیز راضی به توسعه صنعت هوانوردی ما نیستند.

برنامه دولت و بخصوص وزارت راه و شهرسازی برای تصاحب سهم ایران از آسمان یک "اقدام ملی" و مورد حمایت مجلس است.

نکته آن است که بخش اعظم مسافران و مقاصد این شرکت‌های هواپیمایی را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و این یعنی پولی که از ما خیلی آسان به سبد آنها ریخته می‌شود.

اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت:

پیش‌بینی می‌شود تا نیمه مهرماه امسال عملیات بهسازی و بازسازی باند فرودگاه خرم‌آباد به پایان برسد و پروازهای زمستانی و برنامه‌ای فرودگاه خرم‌آباد از ابتدای آبان ماه برقرار شود.

تاکنون بیش از ۱۵۰۰ متر از اجرای طرح بهسازی باند انجام شده است و هم‌اکنون سرعت کار رو به افزایش است. احتمالا در نیمه مهرماه امسال اقدامات عمرانی باند به پایان رسیده و خط‌‌کشی باند آغاز می‌شود.

کل پروژه طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد به اعتباری معادل ۵۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد که بازسازی و بهسازی روکش باند این فرودگاه یکی از ۹ پروژه این طرح است که اعتبار تعیین شده آن ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:

در‌ جلسه مشترک مسوولان عالی سازمان هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی، موافقت اصولی با درخواست ۶شرکت جدید هواپیمایی و دو شرکت هلی‌کوپتری صادر شد.

با تصمیمی که برای صدور موافقت اصولی به این شرکت‌ها گرفته شد، این شرکت‌ها از این به بعد باید به دنبال مقدمات کار و تامین سرمایه باشند.

معمولا این طور است که بعد از گرفتن موافقت‌نامه اصولی، شرکت های هواپیمایی ظرف ۶ ماه بعد وقت دارند تا نسبت به تامین سرمایه لازم، ۵ فروند هواپیما و الزامات مربوط به ساختار شرکت و تدوین نظام‌نامه‌ها اقدام کنند و بحث کفایت سرمایه را زمانی می‌توانند تامین کنند که مجوز بهره‌برداری بگیرند.

بر اساس آخرین صحبت‌هایی که داشتیم، با توجه به اینکه شرکت ها در طی ۵ ماه گذشته صورت حساب های خود را به موقع پرداخت کرده اند بنابراین همین روشی که طی ۵ ماهه گذشته اعمال شده است در آینده هم تدوام خواهد داشت.

رضا بديعی‌فرد مديركل فرودگاه‌های استان فارس گفت:

درحال رایزنی با آن دسته از شرکت‌های خارجی هستیم که در مسیرهای هوایی جدید بین تهران و پایتخت‌های خود پرواز گذاشته‌اند.

در راستای بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه بين‌المللی شيراز، طی ۲ سال گذشته عمليات تراش آسفالت، ترميم و اجرای لايه‌های آسفالتی باندهای ۲۹ راست و چپ و توسعه پاركينگ هواپيما (اپرون) به مساحت ۴۰ هزار مترمربع انجام شد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت فرودگاه بر توسعه فضای ترمینالی و ایمنی باند و رعایت استاندارها تاکیدات ویژه‌ای داشتند.

نظر شما