شناسهٔ خبر: 27950 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

يك مقام مسئول در شرکت بوئینگ خبر داد:

فضای مناسبی برای فروش هواپیما به ایران فراهم شده/ بوئینگ مشکلی برای فروش هواپیما به شرکت‌های ایرانی ندارد

بوئینگ معاون مدیر عامل شرکت بوئینگ با اشاره به اين نكته كه فضای مناسبی برای فروش هواپیما به ایران فراهم شده است، گفت: بوئینگ برای فروش هواپیما به شرکت‌های ایرانی مشکلی ندارد و شرایط برای اخذ مجوز از اوفک مثبت است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي «مارتین بنتورد» امروز در حاشیه همایش رسانه‌ای نخستین کنفرانس جهانی حمل ونقل پایدار در عشق آباد افزود: شرایط برای اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا ( OFAC؛ Office of Foreign Assets Control) برای فروش هواپیما به شرکت های ایرانی را مثبت ارزیابی کرد.

وی به ايرنا گفت: هم اکنون شرکت بوئینگ با شرکت‌های ایرانی در حال مذاکره است و به نظر فضای مناسبی برای فروش هواپیما به ایران فراهم شده و شرکت بوئینگ به نتیجه مذاکرات با شرکت های ایرانی خوشبین است.

به گزارش ایرنا، اوفک، دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا و زیر مجموعه ای از اداره کل خزانه داری فدرال آمریکا است.

«عباس آخوندی» یک ماه پیش در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیشرفت در مذاکرات با ایرباس و بوئینگ خبر داده و گفته بود: تاکنون مجوز اوفک صادر نشده است؛ با این همه، طرف‌های مذاکره ابراز خوش بینی می کنند تا کار انجام شود.

آخوندی افزود: انتظار می رود بتوان با نهایی سازی این قراردادها، کشور را از وضعیت کنونی صنعت هوانوردی خارج ساخت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز در این ارتباط معتقد است، با توجه به تعهد لغو تحریم های هوایی ایران، تعلل اوفک در صدور مجوز فروش هواپیما به شرکت های ایرانی غیر منطقی است.

مقصود اسعدی سامانی افزود: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم ها باید وزارت خزانه داری امریکا نسبت به صدور مجوزهای لازم برای خرید هواپیما توسط شرکت های ایرانی سرعت عمل بیشتری نشان می داد.

وی گفت: شرکت های ایرانی از مدت ها پیش مذاکرات خود را با شرکت های سازنده هواپیما در جهان آغاز کرده اند و هم اکنون مذاکرات ما با شرکت های بزرگ ادامه دارد، اما همه سازندگان هواپیما منتظر صدور این مجوز توسط اوفک هستند.

سامانی با بیان اینکه تعلل اوفک در صدور مجوز برای فروش هواپیما به ایران به سازندگان هواپیما در کشورهای مختلف جهان قانونی نیست، گفت: صدور این مجوز می تواند مشکلات شرکت های غربی را نیز برطرف کند.

نظر شما