شناسهٔ خبر: 27969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ميرجعفريان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

لزوم تامین اعتبار کافی برای اجرای طرح‌های اربعین/ تشریح وضعیت پایانه مرزی مهران/ تردد روزانه ۱۰ هزار نفر از پایانه مرزی

میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ما طرح‌های بسیاری برای اربعین امسال داریم ولی نکته‌ای که وجود دارد لزوم اعتبار کافی برای عملی کردن آن‌ها است.

سيدكمال الدين ميرجعفريان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری اینکه پارسال کارهای بسیار انقلابی برای تسریع روند تردد زائرین در ایام اربعین انجام شد، گفت: برای امسال هم ایده‌ها و طرح های بسیاری داریم اما برای اجرا شدن این طرح‌ها اعتباری مناسب لازم است.

وی ادامه داد: ما سال گذشته از حد فاصل مهران تا مرز ایران- عراق توانستیم جاده‌ای که مردم تردد می‌کردند را بهسازی کنیم و همینطور ۱۲ کیلومتر از جاده‌ای را که به پایانه مهران متصل می‌شود را چهار خطه کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: پایانه مهران یک پایانه سه منظوره است به این دلیل که صادرات نفت از طریق کامیون‌ها، وجود گمرک و پایانه مسافری در این پایانه واقع است.

ميرجعفريان اظهار کرد: ما سه تا ترمینال مسافربری در پایانه مهران داریم که به تازگی یکی از آنها طراحی شده که کاهش ترافیک در نزدیکی پایانه شده است.

وی اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای بهسازی وضعیت پایانه مهران کرد و گفت: همانطور که گفته شد چهار خطه کردن مسیر مهران تا پایانه مرزی تمام شده  و مشکلی که در میدان نزدیکی پایانه وجود داشت که به دلیل ترافیک بالا باعث به وجود آمدن گره می‌شد هم خوشبختانه رفع کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: پل خروجی پایانه مهران دو طرفه بود که ۵ دهانه 20متری ساخته شد تا این مسیر را یک طرفه کنیم و بهبود وضعیت روشنایی از پایانه مهران تا مرز هم انجام شد. همچنین یک کنار گذر در جنوب شهر مهران به طول ۹ کیلومتر احداث شده است. با مجموعه این اقدامات انجام شده از شهر مهران تا خود پایانه وضعیت جاده مناسب شده است.

ميرجعفريان با بیان اینکه مسیر ایلام تا مهران یک منطقه کوهستانی و بسیار سخت است گفت: مسیری در حال ساخت است که با تکمیل این مسیر چهار خطه شرایط تردد در مسیر ایلام تا مهران هموارتر می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ کیلومتر از پل های مسیر مهران- دهلران تقریبا در حد راه اصلی تعریض شده و در دست احداث است و اگر در سال‌های آینده وضعیت اعتباری بهتر شود وضعیت راه‌های استان به صورت کلی و خصوصا تا پایانه مرزی ایده‌آل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به میزان تردد روزانه از پایانه مرزی مهران گفت: به طور معمول روزانه بین هفت تا ده هزار خروج داریم همچنین در سال گذشته حدود ۱میلیون تن کالا صادر شده است.

نظر شما