شناسهٔ خبر: 27989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیك راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تشریح کرد:

جزییات اقدامات اداره ایمنی استان تهران در روزهای پایانی سفرهای تابستانی

عباسعلی اله یاری رئیس اداره ایمنی و ترافیك راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد: به منظور ارتقاء ایمنی ناوگان عمومی و با هدف كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای همزمان با ایام باقیمانده از طرح سفرهای تابستانی، اقدامات مشترك ایمنی با همكاری دستگاه‌های متولی همكار در دست اقدام قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، عباسعلی اله یاری رئیس اداره ایمنی و ترافیك این اداره كل اعلام کرد: به منظور ارتقاء ایمنی ناوگان عمومی و با هدف كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای همزمان با ایام باقیمانده از طرح سفرهای تابستانی، اقدامات مشترك ایمنی با همكاری دستگاه‌های متولی همكار در دست اقدام قرار گرفت. از اینرو تدوین برنامه عملیاتی مدون با هدف تامین ایمنی سفر و مسافر در راس اقدامات اداره ایمنی و ترافیك اداره كل با رئوس اقدامات زیر قرار گرفت:

برگزاری دوره توجیهی ویژه مدیران فنی شركت‌ها و موسسات حمل ونقل بخش مسافری

اله یاری به برگزاری دوره توجیهی ویژه مدیران فنی شركت‌ها و موسسات حمل ونقل بخش مسافری در مرداد ماه امسال با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران فنی شرکت‌های مسافری اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر با مد حمل نقل مسافری جاده‌ای در آخرین ماه از فصل تابستان و سهم عمده حمل و نقل عمومی بین شهری در جابه جایی هموطنان عزیزمان، عملكرد صحیح مدیران فنی در شركت‌ها بر سلامت ناوگان جهت انجام سفر بصورت بازرسی‌های قبل از سفر نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایفا می‌کنند.

برگزاری مانور میدانی كنترل عملكرد مدیران فنی شركت‌های حمل ونقل مسافری در پایانه‌های مسافربری تهران  با مشاركت دفتر ایمنی و ترافیك ستاد مركزی، اداره ایمنی وترافیك اداره كل و پلیس راه شرق

وی در ادامه عنوان كرد: در حال حاضر با همكاری و مشاركت دفتر ایمنی و ترافیك ستاد مركزی، اداره ایمنی وترافیك اداره كل و پلیس راه شرق كنترل مدیران فنی شركت‌های حمل و نقل مسافربری، به صورت حداقل دو مرتبه در هفته انجام شده و ضمن نظارت و كنترل جدی بر عملكرد ایشان در خصوص برخورد با متخلفین، اقدامات لازم معمول می‌شود.

برگزاری روزانه كلاس‌های آموزشی ویژه رانندگان حرفه‌ای –هر روز یك پایانه مسافری

رئیس اداره ایمنی و ترافیك این اداره كل همچنین آموزش رانندگان حرفه‌ای با همكاری و محوریت واحد آموزش بخش رانندگان و با مشاركت اداره ترافیك اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران و مسئولین محترم دفاتر نمایندگی پایانه‌های مسافربری را ازدیگر اقدامات این اداره برشمرد و افزود: طی این جلسات، با هماهنگی كارگروه‌های ترمینال‌ها، رانندگان این بخش در این جلسات شركت كرده و آموزش‌های لازم درخصوص قوانین و مقررات ایمنی و نكات لازم جهت رانندگی ایمن به ایشان ارائه می‌شود.

طراحی واجرای بازدید ایمنی ناوگان مسافری درقالب اقدام مشترك ایمنی با حضور پلیس راه استان (شرق/غرب) بصورت دروازه‌ای و كنترل از مبداء

 اله یاری همچنین بیان كرد: سلامت ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری  قبل از اعزام به سمت مقصد، از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره كل است. به همین منظور با همكاری ومشاركت پلیس راه غرب وشرق استان و اداره كل تیم‌های گشت نظارتی بر اساس برنامه زمانی تدوین شده،  بصورت دروازه‌ای ناوگان مسافری را مورد كنترل قرار می‌دهند. در این راستا تعدادی خودرو جهت انجام عملیات كنترل نامحسوس در اختیار فرماندهی پلیس راه غرب و شرق تهران قرار گرفته كه نسبت به انجام ماموریت تعیین شده در محورهای مواصلاتی استان، وظیفه نظارت بر ایمنی جاده‌ای را در دستور كار خود دارند.

تشدید نظارت‌ها درحوزه عملكرد مراكز معاینه فنی با مشاركت اداره كل –پلیس راه ومحیط زیست

رئیس اداره ایمنی و ترافیك اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: لازمه یک حمل و نقل ایمن،کارآمد و سریع، استفاده از خودروهای سالم به لحاظ فنی و زیست محیطی است تا ضمن به حداقل رساندن زمان سفر و تامین سفری ایمن برای کاربران جاده‌ای، آلودگی کمتری را نیز به محیط زیست تحمیل نمایند.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو، تاکیدکرد: به همین منظور کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، محیط‌ زیست و پلیس راهور برای بازدید مستمر از مراکز معاینه فنی خودرو در سطح استان تشکیل، كه این بازدیدها بر اساس برنامه زمانی از پیش تعیین شده در حال انجام بوده و كارگروه اقدام نظارتی خود را نسبت به نحوه عملکرد مراکز صدور برگ معاینه فنی معمول می‌دارند. در این بازرسی‌ها در صورت كشف تخلف با مراکز متخلف مطابق قانون برخورد می‌شود.

اله یاری در پایان تصریح کرد: تمامی اقدامات جاری در غالب اقدام مشترك ایمنی تعریف و اجرایی می‌گردد و جا دارد از همراهی دستگاه‌های متولی همكار در این زمینه تقدیر تشكر بعمل آید. در این راستا همكاری بعمل آمده از سوی فرماندهی پلیس راه غرب و شرق استان بسیار پررنگ و ویژه است و انشاء الله با اقداماتی كه در دست اجرا است در پایان طرح سفرهای تابستانی شاهد سفرهای ایمن برای هموطنان عزیزمان باشیم.

نظر شما