شناسهٔ خبر: 28092 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ كیلومتر از پروژه تعریض محور هراز عنوان کرد:

تشریح روند توسعه و تکمیل ۶ محور متصل به استان‌های شمالی كشور/ اهمیت جاده‌های شمال از نظر گردشگری،‌صنایع غذایی و حمل ونقل دریایی/ هزینه‌کرد ۱۰۰ كیلومتر آزادراه صرف تعریض و بهسازی محور هراز/ بهره‌برداری بخشی از محور چالوس تا دو ماه آینده

نشست عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ كیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور هراز با اشاره به اهمیت بالای استان‌های شمالی از نظر گردشگری، صنایع غذایی و حمل ونقل دریایی، از پروژه‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف جاده هراز در دست اجراست، یاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ كیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور هراز با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال ضمن تشكر و قدردانی از دست‌اندركاران این پروژه شامل شركت ساخت، سازمان راهداری و پلیس‌راه، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های ذیربط در اجرا و مدیریت راه‌ها و مسئولان محلی با اشاره به وضعیت جاده‌های شمالی كشور اظهار داشت: استان‌های شمالی از نظر گردشگری، صنایع غذایی و حمل ونقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: حدفاصل شیرگاه به قائم‌شهر در محور فیروزكوه، پروژه‌های تونل، پل و دیوارسازی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی در دست اجراست و امیدواریم علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی با استفاده از اسناد خزانه این پروژه را جلو ببریم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه در یك مقطع زمانی ۴۰ هزار خودروی عبوری در محور هراز گزارش شده است گفت: محور هراز بسیار مهم و در عین حال یكی از زیباترین جاده‌های كشور به شمار می‌رود، لذا اقدامات بسیار مهمی از جمله احداث بیش از ۱۰۰ كیلومتر باند جدید، ۱۷ كیلومتر تونل،‌ ۳ كیلومتر پل و دیوارسازی در دست اجراست.

آخوندی یادآور شد: ۹ كیلومتر از ۱۰ كیلومتری كه امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت مربوط به دیوارسازی بود.

این مقام مسئول با اشاره به هزینه اجرای پروژه تعریض و بهسازی محور هراز بیان داشت: با این پول می‌توان ۱۰۰ كیلومتر آزادراه ساخته شود اما به منظور رفاه حال مردم و شهروندان شمالی كشور این محور تعریض و بهسازی خواهد شد.

وی در ادامه به اولویت‌بندی‌های انجام ‌شده در خصوص محور هراز اشاره كرد و گفت: حدفاصل بایجان - آمل ۵۴ كیلومتر زیر بار رفته است و ۸.۵ كیلومتر باقی‌مانده نیز تا قبل از عید نوروز به پایان خواهد رسید. همچنین به دلیل تقاطع این محور با سد آمل ۱۱ كیلومتر از جاده زیر آب می‌رود كه جاده جایگزین با هماهنگی وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه آماده خواهد شد.

عضو كابینه دولت یازدهم در ادامه با اشاره به منطقه آبشار- لاسم خاطرنشان كرد: در قسمت تحتانی آبشار یك تونل به منظور انحراف مسیر آب در حال انجام است كه عملیات لاینینگ انجام شده و در مرحله كف‌سازی است. همچنین گالری این مسیر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

آخوندی درباره اولویت پایانی محور هراز به فاصله ۲۲ کیلومتری حدفاصل لاسم- بایجان اشاره کرد و گفت: این قطعه نیز شامل ۱۰ كیلومتر تونل و ۵ پل بزرگ است. وی تاکید کرد علی‌رغم تمام تنگناهای مالی این پروژه را به منظور رفاه مردم كشور، خطه مازندران و برای دسترسی محلی تكمیل خواهیم كرد.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه با اشاره به محور چالوس و آزادراه تهران- شمال اظهار كرد: با وجود اینكه آزادراه تهران- شمال در اذهان عمومی به یك افسانه تبدیل شده بود با اقدامات دولت قطعه اول با وجود ۳۰ كیلومتر تونل در دست ساخت قرار گرفت و امیدواریم برای بهار سال آینده زیربار ترافیكی قرار گیرد. وی همچنین از بهره‌برداری بخشی از محور چالوس در دو ماه آینده خبر داد.

آخوندی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در خصوص محور منجیل- رودبار در محدوده استان گیلان خاطرنشان كرد: این پروژه نیز با طول ۱۱ كیلومتر با وجود انواع پل و تونل در دست اجراست و بخش باقی‌مانده آن امسال زیر بار ترافیكی خواهد رفت.

عضو كابینه دولت تدبیر و امید افزود: دو پروژه دیگر شامل الموت- تنكابن و رحیم‌آباد- كلاچای نیز در استان گیلان مورد توجه قرار دارد.

وزیر راه وشهرسازی در پایان ضمن ابراز امیدواری به منظور ساماندهی ۶ محور متصل به شمال كشور یادآور شد: شرایط اداره كشور با توجه به تحریم‌ها و تنگناهای مالی بسیار مشكل است اما با اعتقاد به عنایت خداوند، تدبیر دولت و حمایت ملت ایران را آباد خواهیم كرد.

نظر شما