شناسهٔ خبر: 28150 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری اجلاس سرمایه‌گذاری هوانوردی/ توافق برای راه‌اندازی خطوط هوایی بین شهرهای ایران و عشق‌آباد/ افتتاح خط پروازی گرگان-اکتائو/ انتصاب مدیران کل جدید فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام

گزارش آخر هفته  ازمهمترین اخبار حوزه هوایی کشورمان دریک هفته اخیر می‌توان به برگزاری اجلاس سرمایه‌گذری هوانوردی، افتتاح خط پروازی گرگان-اکتائو، سقوط بالگرد اورژانس درجاده هراز و ... اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه هوایی درهفته اخیر به شرح زیر است:

وزیر راه و شهرسازی دراجلاس سرمایه‌گذاری هوانوردی 

آخوندی با تاکید بر اینکه آسمان ایران امن است، گفت: بر این واقفیم که صنعت هوانوردی در رشد و توسعه ملی و همچنین رشد اقتصاد جهانی جایگاهی ویژه دارد و دارای قواعدی جهانی است که ما به آن تعهد داریم.

ایران به قوانین بین‌المللی اعتقاد دارد و طبق مقررات بین‌المللی در صنعت هوانوردی عمل می‌كند و بر اساس همین تعهد اعتقاد داریم كه باید بتوانیم منافع ملت ایران را در سطح بازار صنعت هوانوردی به دست آوریم.

بحث ما در نوسازی صنعت هوانوردی چیزی فراتر از نوسازی ناوگان و توسعه فرودگاه‌ها است. ما به تمام زنجیره ارزش نگاه می‌کنیم اعم از خدمات مسافری‌ها، سیستم تامین و نگهداری و سیستم‌های بازسازی و همچنین تمامی خدمات به همین دلیل وقتی از نوسازی و بازسازی صحبت می‌کنیم از بازاندیشی مجدد در صنعت هوانوردی صحبت می‌کنیم.

خط پروازی گرگان- اکتائو افتتاح شد

۳۰شهریورخط پروازی گرگان- اکتائو میان ایران و قزاقستان با فرود هواپیمای مسئولان ایرلاین <بک ایر> در فرودگاه بین المللی گرگان و با حضور امیری مدیرعامل فرودگاه گرگان، رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی گرگان و مدیرعامل شرکت بک ایر (BEK AIR) افتتاح شد.

قرارداد برقراری این خط هوایی در نشست امسال میز تجاری ایران و قزاقستان در مرکز گلستان بین اتاق بازرگانی گرگان و مسئولان مرتبط کشور قزاقستان با برگزاری نشست‌های تخصصی متعدد به امضا رسید و البته توسعه تعداد پروازها بین خطوط هوایی ایران و قزاقستان از جمله در مسیر گرگان به بندر آکتائو خواسته مسئولان و تجار دو طرف است.

سقوط بالگرد اورژانس درجاده هراز

بالگرد اورژانس کشور  چهارشنبه برای انجام ماموریت و نجات جان مصدومان در جاده هراز اعزام شده بود که به علت بدی آب و هوا سقوط کرد و تکنسین اورژانس که در این بالگرد بود، از بین رفت. در مسیر جاده هراز سقوط کرد و تکنسین اورژانس آن کشته شد.

این بالگرد امدادی قصد داشت به محل وقوع یک حادثه اعزام شود که متأسفانه به دلایلی که هنوز مشخص نشده سقوط کرده است.

رحمت‌الله مه‌آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: 

سیاست وزیر محترم راه و شهرسازی، كلنگ‌زنی نیست و مدیریت شركت هم به تبعیت از این سیاست، این جهت‌گیری را داشته است كه ابتدا باید طرح‌های نیمه‌كاره به اتمام برسد. بنابراین، حتی‌المقدور پروژه‌های جدید كمتری را آغاز كرده‌ایم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از به اتمام رساندن طرح‌های نیمه‌كاره و همچنین اجرای پروژه‌های تحولی در فرودگاه‌ها به‌عنوان جهت‌گیری اصلی مدیریت در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در شركت نام برد.

عقب‌افتادگی ما از توسعه زیرساخت‌ها متناسب با تقاضا، سبب شده تا امروز نیازمند منابع بسیار فراوانی برای پیشرفت طرح‌ها و امور در فرودگاه‌های بین‌المللی باشیم. ضمن این‌كه غالب طرح‌ها باید در فرودگاه‌هایی كه ۸۰ درصد پروازها در آنها صورت می‌گیرد، اجرا شود. در حقیقت، از یك طرف به سرعت بخشیدن در امور نیاز داریم و از طرف دیگر، با كمبود منابع مالی مواجه‌ایم. بنابراین، راهبرد مناسب این است تا از پتانسیل سرمایه‌گذاری خارجی استفاده كنیم كه خوشبختانه تاكنون اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است كه برای نهایی شدن، ما منتظر اقدامات و تعیین تكلیف از سوی دولت هستیم.

سید محمد احمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران درعشق آباد گفت:

در پی موافقت سیاسی بین طرفین، کارگروه فنی ایران و ترکمنستان مذاکرات خود را جهت پیگیری مسائل فنی پروازهای مستقیم بین «تهران-عشق‌آباد»  و «مشهد –عشق‌آباد» و بالعکس انجام خواهند داد.

در مراسم افتتاح بزرگترین و مجهزترین فرودگاه بین‌المللی آسیای مرکزی که با حضور رئیس جمهور ترکمنستان و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، یک فروند هواپیمایی ایرباس ۳۱۰ متعلق به شرکت هواپیمایی «ماهان» نیز به صورت نمادین به عنوان اولین پرواز خارجی این فرودگاه به زمین نشست که این امر نشانه‌ای از عزم و علاقه جدی دست‌اندکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی دوکشور جهت گسترش همکاری‌های هوایی بین دو کشور است.

انتصاب مدیران کل جدید فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه

مجتبی بیاتی با حکم مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی ابلاغی به مدت دو سال به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه کرمانشاه منصوب شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی ابلاغی علی متانت را به مدت دو سال به‌عنوان مدیر جدید فرودگاه‌ ایلام منصوب کرد.

نظر شما