شناسهٔ خبر: 28165 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای چهارمین بار برگزار می‌شود

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی دریایی با حضور وزير راه و شهرسازی

پوستر چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزير راه و شهرسازی ۳ تا ۵ مهرماه امسال در محل شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این نمایشگاه با هدف ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ دریا محور، معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تکنولوژی صنعت دریایی و دریانوردی کشور ، ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و تجاری با کشورهای جهان،معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌‌های دریایی  و مشارکت در روند جهانی شدن برگزار می‌شود.

قله نمایی صنعت دریایی و دریانوردی کشور ، ترویج فرهنگ دریا محور و جذب سرمایه گذاران خارجی همراه با تکنولوژی نوین دریایی با حفظ توانمندی‌های داخلی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بومی کردن این صنعت از دیگر اهداف نمایشگاه چهارم است.

به گفته برگزار کنندگان در این نمایشگاه علاوه بر صدها شرکت داخلی، ده ها شرکت خارجی از کشورهایی همچون ایتالیا ، عمان ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه ، انگلستان ،کره جنوبی ، قزاقستان و چین جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه می کنند.

نمایشگاه چهارم در زمینه کشتیرانی، حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز ،خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر ،امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات ،حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری ،نقشه برداری و هیدروگرافی ،تجسس و نجات دریایی ،محیط زیست دریایی ،گردشگری و تفریحات دریایی ،مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن ها و اتحادیه های و دانشگاهها و مراکز عالی آموزشی و علوم وفنون دریایی است.

قرار است در مراسم افتتاح این نمایشگاه رئیس مجلس و وزرای راه و شهرسازی و صنعت حضور یابند.

نظر شما