شناسهٔ خبر: 28177 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مجموعه نشست‌های پژوهش‌های شهر و توسعه/ میزبانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از نشست‌های علمی در ۱۶ فصل

پوستر مجموعه نشست‌های پژوهش‌های شهر و توسعه به میزبانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ۱۶ فصل در نیمه دوم سال جاری (۹۵) و سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجموعه نشست‌های پژوهش‌های شهر و توسعه در ۱۶ فصل از یازدهم مهرماه سال جاری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

فصل اول که شامل ساختار شرح خدمات طرح های توسعه و عمران شهری است شامل ۳ نشستِ مفاهیم، ضوابط و قوانین شهرسازی، مروری بر گرایش های نظری و تجارب جهانی در طرح‌های کالبدی و بررسی الگوها و روش‌های ارایه طرح‌های توسعه و عمران شهری است که در تاریخ ۱۱، ۲۵ مهرماه و ۹ آبان سال جاری دایر می‌شود.

فصل دوم تحت عنوان تحقق‌پذیری و نظارت و پایش طرح‌های توسعه و عمران شهری طی دو نشست در تاریخ ۲۳ آبان و ۷ آذرماه برگزار خواهد شد که شامل دو نشستِ قابلیت‌های اجرایی طرح‌های توسعه و عمران شهری و تحقق‌پذیری و مغایرت‌ها در طرح‌های توسعه و عمران شهری است. فصل سوم با عنوان الگوهای توسعه شهری در سه نشستِ مبانی توسعه شهرها، بافت‌های تاریخی شهری و توسعه و بافت‌های فرسوده شهری و توسعه در تاریخ های ۲۱ آذر، ۵ و ۱۹ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

شهرسازی و پایداری زیست محیطی فصل چهارم نشستی است که  در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدارک دیده شده و سوم بهمن‌ماه، فصل پنجم تحت عنوان توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی ۱۷ بهمن، فصل ششم تحت عنوان مدیریت شهری اول اسفند و فصل هفتم نیز ۱۵ اسفندماه سال جاری تحت عنوان تامین منابع درآمد پایدار شهرها برگزار می‌شود.

همچنین فصل نهم تا شانزدهم در سال ۹۶ برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق‌ آن متعاقبا توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

گفتنی است فصل نهم تحت عنوان حقوق شهروندی، فصل دهم تحت عنوان طراحی شهری، فصل یازدهم سیمای شهری، فصل دوازدهم شهرها و هویت، فصل سیزدهم شهرسازی و بانک های اطلاعاتی، فصل چهاردهم تحت عنوان شهر؛ ایمنی و امنیت، فصل پانزدهم طراحی شهری و افزایش تاب آوری در برابر سوانح و در نهایت فصل شانزدهم تحت عنوان طراحی شهرها و ضوابط ساخت و ساز است.

زمان برگزاری جلسات از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روزهای یکشنبه خواهد بود و علاقمندان می توانند برای ثبت نام در این مجموعه نشست ها به نشانی تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، فاز ۲ شهرک فرهنگیان، خیایان شهید علی مروی، خیابان حکمت مراجعه کنند. /

نظر شما