شناسهٔ خبر: 28180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث کمربندی غربی سرهار دماوند مطرح شد؛

کاهش ترافیک دماوند و رودهن با احداث کمربندی غربی سرهار دماوند/ پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی کمربندی دماوند/ بهره‌برداری به شرط تامین اعتبار تا مهر سال ۹۶

بازدید وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه احداث کمربندی غربی سرهار دماوند گفت: کمربندی غربی سرهار دماوند از پروژه‌های بسیار مهم برای کاهش بار ترافیک این منطقه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه احداث کمربندی غربی سرهار دماوند، با اشاره به توسعه راه‌های دماوند گفت: کمربندی غربی سرهار دماوند از پروژه‌های بسیار مهم برای کاهش بار ترافیک این منطقه است .

وی افزود: در بازدیدی که سال گذشته از پروژه احداث کمربندی غربی دماوند انجام دادیم، مقدمات عملیات این راه فراهم شده بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه باید مراحل گزارش‌های کمیسیون ماده ٢١٥ را طی کند گفت: این کار صورت می گیرد تا بتواند امتیاز فنی و رسمی بگیرد و این مسأله را به کمک نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

آخوندی ادامه داد: پروژه دیگری که برای کاهش ترافیک شهرستان دماوند در نظر است، اتصال آزادراه پردیس به رودهن است که باید به صورت آزادراهی تا منطقه امامزاده هاشم (ع) ادامه پیدا کند.

وی افزود: اجرای این دو پروژه می‌تواند به کاهش ترافیک‌ سنگین عبوری شهرهای دماوند و رودهن کمک کند.

همچنین در ادامه این بازدید، محمد نادر محمد زاده مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: احداث پروژه کمربندی غربی دماوند به طول شش و نیم کیلومتر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست عملیات است.

وی با یادآوری اینکه پروژه احداث کمربندی غربی شهرستان دماوند در دو شاخه شمالی و جنوبی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ آغاز شده است افزود: فعالیت‌هایی همچون بوته‌کنی، آماده‌سازی زمین، عملیات خاکی، اجرای ابنیه فنی (آبروها)، زیراساس، اساس و آسفالت، تهیه و نصب کلیه علائم ایمنی، گاردریل در دو طرف مسیر و نیوجرسی در وسط کمربندی مذکور را شامل می‌شود.

محمد زاده افزود: مدت پیمان قرارداد احداث کمربندی غربی دماوند ۲۴ ماه و مبلغ اولیه پیمان ۲۸۰ میلیارد ریال است که با احتساب تقاطع‌های غیرهم‌سطح این عدد به ۵۰۰ میلیارد ریال تغییر خواهد یافت.

وی از رفع مشکل معارضان‌ با رایزنی‌های حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد و گفت: از جمله معارضان این پروژه تیرهای برق، لوله‌های گاز و آب، فیبر نوری، مزارع کشاورزی، مستغلات، معدن سرهار دماوند است که در حال رفع مراحل پایانی مشکلات معارضین هستیم .

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران افزود: با توجه به توان بالای پیمانکار و وجود معدن و کارخانه آسفالت نزدیک پروژه، در صورت تامین اعتبار تا پایان مهرماه سال ٩٦ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما