شناسهٔ خبر: 28193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه خبر داد:

زندگی ۴۰۰ هزار نفر در بافت‌های ناکارآمد استان کرمانشاه/ وجود ۳۰۰‌هزار بدمسکن در شهر کرمانشاه

عبداله بهادری بهادری نرخ تسهیلات را برای شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون ریال و برای شهرهای استان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۸۴۰ فقره تسهیلات و سال ۹۴ نیز یک هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات به استان ابلاغ شده که تاکنون در مجموع ۸۵۰ فقره آن پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، مهندس بهادری با اشاره به اینكه،در استان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این رقم در شهر کرمانشاه یک هزار و ۲۲۸ هکتار است،گفت: از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه حدود ۳۰۰ هزار نفر در محلات فقیرنشین زندگی می‌کنند و این در حالی است،كه بافت‌های قدیمی شهر از ساکنان اولیه خودخالی شده و معمولا افراد فقیر در این مناطق سكنی گزیده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح كرد: در نگاه دولت یازدهم با تشکیل ستاد ملی مقابله با بافت‌های فرسوده و پیرو آن تشکیل این ستاد در استان و شهرستان‌ها، ساماندهی این مهم، جامع مورد بررسی قرار گرفته، به این معنی که مسایل اجتماعی، توانمندسازی اقتصادی و بهسازی کالبد ساختمان‌ها با هم در نظر گرفته می‌شود و همسو با این هدف در آبانماه ۹۳ مصوبه‌ای به تصویب رسید که طی آن دولت متعهد به پرداخت ۱۰ درصد سود جاری بانک‌ها در تسهیلات اعطایی به منظور تشویق نوسازی در بافت‌های فرسوده شده است.

بهادری نرخ این تسهیلات را برای شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون ریال و برای شهرهای استان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۸۴۰ فقره تسهیلات و سال ۹۴ نیز یک هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات به استان ابلاغ شده که تاکنون در مجموع ۸۵۰ فقره آن پرداخت شده است.

وی افزود: در این مناطق همچنین بانک‌ها سند جایگزین قولنامه را می‌پذیرند به این معنی که خانه‌هایی که قولنامه‌ای هستند می‌توانند سند ملک دیگری را برای دریافت این تسهیلات در رهن بانک قرار دهند.

مدیر كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، نقش این اداره كل را سیاست‌گذاری و حمایت کنندگی در توانمندسازی بافت‌های فرسوده با تشکیل ستاد و تعیین نیازها خواند ضمن اینكه پروژه‌هایی نیز به صورت محرک نوسازی توسط این اداره در محلات اجرا می‌شود.

وی از ساخت یک مدرسه در محله شاطرآباد کرمانشاه در تکمیل زنجیره پروژه‌هایی که از قبل در این محله انجام شده و نیز ساخت پارک در شهرک شهدای شهر سنقر در راستای برنامه های محرک نوسازی خبر داد.

به گفته بهادری، امسال نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این منظور تخصیص داده شده که قرار است با هزینه ۲۰ میلیارد ریال یک خانه محله در فیض آباد کرمانشاه به منظور آموزش زنان سرپرست خانوار احداث شود؛ همچنین مطالعات بازآفرینی خیابان حداد عادل (آبشوران) با محوریت تکیه معاون الملک هم در دست اقدام اعلام كرد.

در نتیجه تشکیل این ستاد در شهرهای استان ضمن شناسایی نیازها ، تعیین شده است که در هر شهری چه محلاتی در اولویت اقدام قرار بگیرند ، تا با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط ، برنامه جامع بازآفرینی برای برنامه ششم توسعه تدوین شود.

نظر شما