شناسهٔ خبر: 28213 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری مطرح كرد:

آغاز نوسازی ايرلاين‌ها و صنعت هوانوردی با صدور مجوز اوفك/ تاكيد بر همكاری بانك‌ها با شركت‌های هواپیمایی

علی عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايی كشوری با اشاره به نكته كه با صدور مجوز OFAC، راه‌های اوليه ورود هواپيما هموار شده است گفت: شركت‌های هواپیمایی دولتی و خصوصی می توانند از فرصت به دست آمده استفاده و نسبت به افزایش ناوگان خود و نوسازی آن اقدام كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده اظهارداشت: براساس آنچه قبلا پیش بینی می‌شد ادامه مذاكرات پس از توافق نامه هسته ای در خصوص توسعه ناوگان هواپیمایی كشور اگر چه ممكن بود مدت زمانی به طول بیانجامد اما بنا به شرایط و جذابیت بازار كه همگان در اجلاس هوانوردی و هیات های اعزامی از اروپا، آمریكا و كمپانی های سازمان هواپیمایی در ابراز علاقه برای حضور در این عرصه از خود نشان دادند راهها به تدریج هموار  و  نه تنها بخش دولتی، كه امكان مذاكرات مستقیم شركت های خصوصی با كمپانی هایی سازنده هواپیما فراهم شود.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه انجام زیرساخت های لازم برای ورود هواپیماهای جدید به موازات توسعه ناوگان در حال انجام است گفت: نیاز سنجی های لازم در خصوص ناوگان صورت گرفته و همانطور كه قبلا اختصارا به آن اشاره شده است برای فعال كردن فرودگاههای بی پرواز و یا كم پرواز و برای حركت به سمت اقتصادی شدن فرودگاههای و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به ایرلاین ها توصیه شده است تا حدالامكان برای افزایش هواپیما با ظرفیت های پائین اقدام نمایند.

عابدزاده اظهارامیدواری كرد با وجود مجوز صادر شده و مذاكرات پیش روی بتوانیم شاهد ورود این هواپیماها به كشور باشیم.

وی با بیان اینكه مذاكرات و پیگیریهای ایرلاین ها محدود به شركت های بوئینگ و ایرباس نیست گفت: آنچه در این خصوص بسیار حائز اهمیت است فراهم شدن جو رقابت‌هاست كه شركت های هواپیمایی دولتی و خصوصی می توانند از این فرصت به دست آمده استفاده و نسبت به افزایش ناوگان خود و نوسازی آن اقدامات جدی تری را صورت دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در پایان با بیان اینكه شرایط و محدودیت ها در گذشته و وجود نرخ های تكلیفی از طرف دستگاههای حاكمیتی موجب تضعیف ساختار مالی شركت های خصوصی شده است، از حوزه های اقتصادی و به خصوص بانك ها خواست تا با شركت‌های هواپیمایی در جهت تامین منابع مالی آنها همكاری بیشتری داشته باشند.

وی به بانك ها اطمینان داد با فضای ایجاد شده و آزادی عمل منطقی و اصولی، شركت ها این پتانسیل را خواهند داشت با اصلاح ساختار مالی پاسخگوی تعهدات مالی و بانكی خود باشند.

نظر شما