شناسهٔ خبر: 28224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير ساخت و توسعه راه و شهرسازی ايرانشهر خبر داد:

اجرای روكش آسفالت گرم ايرانشهر- مهرستان به طول ۳۸ كيلومتر

آسفالت جاده مدير ساخت و توسعه راه و شهرسازی ايرانشهر گفت: عمليات اجرايی روكش آسفالت گرم ايرانشهر- مهرستان به طول ۳۸ كيلومتر به اتمام رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر، عزیز اله درخوش گفت: باتوجه به اینكه بیش از ۳۰سال از احداث محور ایرانشهر- مهرستان می‌گذرد و مبانی طراحی آن جوابگوی حجم ترافیك و سرعت خودروهای جدید نیست، سالانه شاهد تصادف و واژگونی خودروهای زیادی در این محور هستیم؛ عملیات مطالعه رفع ۳۰ نقطه پرحادثه ، اصلاح قوس‌ها و باز طراحی این محور در مراحل پایانی اجرا است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ طی قرار داد روكش آسفالت گرم ۳۸ كیلومتر محور  ایرانشهر- مهرستان تا كیلومتر ۲۳ روكش آسفالت انجام شده است و عملیات اجرایی ۱۲كیلومتر این محور به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف است.

وی گفت: مبلغ اعتبار این پروژه بیش از ۶ میلیارد تومان است و تاكنون ۱ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده است كه در صورت تخصیص اعتبار تا قبل از پایان سال ۹۵ ادامه این پروژه در حوزه استحفاظی این اداره كل تكمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

عزیز اله درخوش اظهار كرد: از تعداد كل۳۰ نقطه پر حادثه محور ایرانشهر - مهرستان هم اكنون باز طراحی، مطالعه و اصلاح قوس‌ها در ۱۴ مقطع پرحادثه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: محور ایرانشهر - مهرستان در حاشیه رودخانه قرار دارد وهمواره در معرض خطر آبشستگی است و با مطالعه و برسی نیاز به احداث ۷ كیلومتر دیوار ضامن برای حفاظت از راه و جلوگیری از آبشستگی محور است.

این مسئول گفت: طول كل محور ایرانشهر- مهرستان ۱۲۰كیلومتر است كه ۶۵كیلومتر در حوزه استحفاظی این اداره كل است وبه دلیل اینكه این محور نزدیك‌ترین مسیر مواصلاتی بین شهرستان‌های مرزی سراوان ، سیب سوران ومهرستان به شهرستان ایرانشهر وسایر شهرهای مركزی استان است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظر شما