شناسهٔ خبر: 171032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

اجرای ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه‌های همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه‌های همدان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به نقش به‌سزای ایمن‌سازی حریم راه‌ها در کاهش حوادث رانندگی، اظهار کرد: اغلب حوادث جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی را در تصادفات جاده‌ای دارد.

وی ادامه گفت: ایمن‌سازی حریم راه باعث  ایجاد محیط عاری از موانع در حاشیه جاده می‌شود که در صورت خروج ناگهانی و عمدی خودرو از جاده، راه با حاشیه ایمن بخشنده بوده و از وقوع تصادفات ناگوار پیشگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: طی سه ماهه نخست سال ۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان رفع شده و تا پایان سال به ۲۰ نقطه خواهد رسید.

آهکی با تاکید بر اهمیت حفظ، نگهداری و ایمن‌سازی حریم راه‌ها گفت: حفظ و صیانت از حریم راه‌ها جزء خط قرمز راهداری محسوب می‌شود در همین راستا از ابتدای سال جاری با ۸۱۷ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، دسترسی‌های غیرمجاز و عبور تاسیسات برخورد قانونی شده است.

وی در پایان گفت: طی سه ماه اول سال افزون بر ۵ هزار و ۶۰۰ عدد تابلو و علائم، ۴۶۸ مورد خاکریزی نقاط پرتگاهی، ۳ کیلومتر نیوجرسی، ۵ کیلومتر روشنایی، ۸۱ مورد ترانشه برداری، ۹۸ مورد پاک‌سازی پارکینگ حاشیه راه و… در سطح راه‌های استان همدان اجرا و نصب شده است.