شناسهٔ خبر: 28253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی انجام شد:

اجرای عملیات بهسازی راه روستای جنگل به طول ۳ کیلومتر/ بهسازی راه روستای شاهان گرماب به طول ۲ کیلومتر

راه روستایی در خراسان شمالی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان رشتخوار از اجرای عملیات ماسه آسفالت راه روستای جنگل به طول ۳ کیلومتر خبر داد، این در حالیست که سرپرست اداره راه و شهرسازی فریمان از اجرای عملیات خاکی و بهسازی راه روستای شاهان گرماب به طول ۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی با اعلام این خبر افزود: محور جنگل که راه ارتباطی مرکز شهرستان با شهر جنگل که قطب کشاورزی شهرستان است، دارای ۶۰ کیلومتر راه در حوزه استحفاظی است.

وی با اشاره به انجام مطالعات اولیه مسیر گفت: با توجه به ترافیک محور روستایی جنگل و با هدف جلوگیری از تخریب آسفالت موجود اقدام به بهسازی این محور به طول بیش از ۳ کیلومتر و عرض ۶ متر با استفاده از ماسه آسفالت اقدام کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی رشتخوار اضافه کرد: برای تهیه این میزان ماسه آسفالت، ۵۰۰ تن ماسه شسته و ۲۲ تن قیر ام. سی. جهت تهیه آسفالت و ۹ تن قیر برای اجرای تک کت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار خانوار از این محور در حال تردد  به مرکز استان و مشهد مقدس هستند.

همچنین حسین خیرخواه سرپرست اداره راه و شهرسازی فریمان با اشاره به اهمیت و ارزش اقتصادی روستای شاهان گرماب به عنوان قطب گردشگری شهرستان فریمان، گفت: روستای شاهان گرماب یکی از تاریخی‌ترین روستاهای فریمان است که دارای چشمه آبگرم معدنی بی‌نظیر و تاریخی در جهان است که اهمیت و توجه به این روستا می‌تواند در فعالیت‌های اقتصادی شهرستان فریمان تأثیر بسزایی داشته باشد که در همین راستا زیرسازی و اجرای آسفالت راه روستایی شاهان گرماب به طول ۲ کیلومتر و عرض ۶ سانتیمتر انجام گرفت.

خیرخواه با اشاره به پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار آسفالت راه این روستا، گفت: برخورداری از راه مناسب روستایی به منظور دسترسی آسان به امکانات اجتماعی و خدمات عمومی امری ضروری است که به دنبال تأمین اعتبار لازم برای آسفالت کامل این راه روستایی هستیم. 

نظر شما