شناسهٔ خبر: 28254 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران:

سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت شناورهای ایرانی/ ضرورت استفاده بیشتر از توان داخلی برای توسعه صنایع دریایی

در جمع وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران گفت: از دوران پس از برجام شرکت‌های مختلف خارجی برای سرمایه گذاری ساخت شناورها به ایران آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران عنوان کرد: فضای این نمایشگاه که در یک سال اخیر ایجاد شده قابل تمجید است و صنایع ما و واحدهای خدماتی نظیر کشتیرانی توانسته‌اند وظیفه اصلی خود را که فعالیت بین‌المللی است آغاز کنند و محدودیت‌ها و موانع دراین زمینه مرتفع شده است.

نعمت‌زاده تاکید کرد: باید تلاش کنیم که درقالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از حداکثر امکانات داخلی برای همکاری‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از همت سازمان بنادر و کشتیرانی برای استفاده از توان داخلی گفت: باید از توان داخلی بیشترین استفاده را ببریم تا صادرکننده صنایع دریایی باشیم. هنوز برخی کشتی‌ها را برای تعمیر به خارج از کشور می‌فرستیم که این کار در داخل نیز قابل انجام است.

وی همچنین به تدوین برنامه راهبردی ۱۰ ساله صنعت دریایی کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه تا یک ماه دیگر منتشر می‌شود.

نعمت‌زاده همچنین گفت: خوشبختانه در دوران پسابرجام مشکلی در حوزه صنعت دریایی نداریم و شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری برای ساخت شناورها به کشور ما آمده‌اند. خصوصا با ایزواکو درحال مذاکره در بندرعباس  هستیم که امسال به نتیجه می‌رسد.

نظر شما