شناسهٔ خبر: 28260 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد درجمع خبرنگاران خبر داد:

الحاق ۲۷۰۰ هکتار پس‌کرانه به بندر شهید رجایی/ موقعیت خوب دهانه تنگه هرمز برای سوخت‌رسانی به کشتی‌ها

محمد سعید نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: به زودی ۲۷۰۰ هکتار پس کرانه به مساحت ۲۵۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر چابهار افزوده می‌شود و دراین راستا سازوکار جدیدی برای تامین زیرساخت‌های آن داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران عنوان کرد: محدودیتی برای سرمایه‌گذاری داخلی درساخت اسکله‌ها و شناورها نداریم و از مشارکت داخلی استقبال می‌کنیم.

سعیدنژاد تاکید کرد: با توسعه بنادر کشور و الحاق آنها به منطقه آزاد دیگر بنادر ما تنها محل تحویل کالا نیستند و می‌توانند درایجاد ارزش افزوده موثر باشند. به عبارت دیگر درگذشته امور اصلاح و تغییر ماهیت بار در بنادر منطقه انجام می‌شد و از زمانی که بنادر ما منطقه آزاد تجاری شده‌اند سرمایه‌گذاری دراین امور نیز انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: دربندر شهید رجایی ۲۵۰۰ هکتار وسعت سرزمینی منطقه آزاد تجاری اقتصادی داریم که با تصویب هیئت دولت به زودی ۲۷۰۰ هکتار دیگر به وسعت آن اضافه می‌شود و به ۵۲۰۰ هکتار می‌رسد که دراین راستا اقداماتی را برای تملک و ساخت و ساز با سازوکارهای جدید انجام می‌دهیم.

وی همچنین با تاکید بر موقعیت خوب موقعیت تنگه هرمز برای سوخت‌‌رسانی به کشتی‌ها گفت: اسکله خلیج فارس در بندر شهید رجایی به سوخت رسانی اختصاص دارد و قراردادهای سرمایه‌گذاری بزرگی برای فراهم شدن امکانات و تجهیزات مناسب دراین حوزه داریم که دراین زمینه می‌توان به قرارداد ایرانی خارجی ۳۰۰میلیون دلاری برای سوخت‌رسانی درخلیج فارس اشاره کرد.

نظر شما