شناسهٔ خبر: 28346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری زنجان مطرح شد:

فرصت برنامه‌ریزی جامع در حوزه‌های اولویت‌دار با انتزاع راهداری/ ضرورت پرداختن به حقوق شهروندی در طرح‌های تفصیلی/ کاهش تلفات جاده‌ای در زنجان/ آمادگی راهداری زنجان برای بحران‌های فصل سرما

کلیم‌الله وثوقی مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل تاکید کرد با اجرای این طرح و با کم شدن عملیات اجرایی و نیروی انسانی از بدنه اداره کل راه و شهرسازی، سمت و سوی فعالیت‌ها بیشتر به سمت برنامه‌ریزی‌های جامع درحوزه‌های مختلف سوق پیدا می‌کند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی درعین حال تاکید کرد که ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

کلیم‌الله وثوقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از بدنه اداره کل راه  شهرسازی زنجان عنوان کرد: با این انتزاع از میزان عملیات اجرایی و نیز نیروی انسانی این اداره کل کاسته میشود و ضمن کاهش مسئولیت‌های اجرایی مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی با کم شدن حدود ۵۰ درصد پرسنل و کاهش اعتبارات عمرانی و قراردادها آسان‌تر می‌شود.

وثوقی افزود: سمت و سوی فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی دچار تحول می‌شود و برنامه‌ریزی جدی‌تر و پررنگ‌تر خواهد شد. ضمن اینکه دربخش اجرایی نیز می توان با فراغ بیشتری به توسعه راه‌های استان پرداخت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: اولویت برنامه‌های این اداره کل ارتقای کیفیت معماری و شهرسازی با محوریت درنظر گرفتن حقوق شهروندی است. همچنین به بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده توجه خاص داریم چراکه بافت‌های تاریخی سندهای باارزش و نماد هویت شهرهای ما هستند واحیای آنها درحفظ فرهنگ و تاریخ بومی ما موثر است. دراین راستا پروژه آزادسازی و بدنه‌سازی محور داوودگلی-دلجویی را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه در طرح‌های تفصیلی شهرها و کنترل پروژه‌ها حقوق شهروندی کمرنگ است که باید این رویه اصلاح شود.

انتقال ۲۳۰ راهدار زنجان به بدنه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

وثوقی با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی، از ۴۳۰ نیروی انسانی این اداره کل ۲۳۰ نفر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفته‌اند، عنوان کرد: حقوق مهر ماه این راهداران توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان با مشکل کمبود راهدار مواجه نیست، گفت: ۲۰۰ نیروی راهدار از طریق بخش خصوصی با ما همکاری می‌کنند و از چند هفته گذشته تجهیزات و نیروی انسانی برای بحران‌های زمستانی آماده شده‌اند و مصالح مورد نیاز و تجهیزات نیز از آبان ماه مستقر می‌شوند. همچنین پیمانکاران درحال آسفالت محورها هستند و تفکیک راهداری از این اداره کل خللی ایجاد نکرده است.

وثوقی عنوان کرد: از حدود چهار سال پیش با اتخاذ تدابیری درایجاد ایمنی محورها چون خط‌کشی، نصب علائم ایمنی و رفع نقاط حادثه‌خیز کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت توانسته‌ایم شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در زنجان باشیم و البته برای ادامه این روند به تعامل با سایر دستگاه‌ها چون اورژانس و هلال احمر وابسته هستیم.

چالش‌های پیش روبا تفاوت‌های عملکردی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

همچنین ایرج دست‌نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی بار مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی کم شده است. درعین حال با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ممکن است چالش‌هایی ایجاد شود.

دست‌نشان توضیح داد: تاکنون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در استان زنجان فعال و دارای چابکی خاصی هم بوده و با ادغام راهداری با حمل و نقل جاده‌ای و اضافه شدن تعداد زیادی نیروی انسانی به آن ممکن است درروند سیاست‌گذاری‌ها و چابکی فعالیت‌ها اختلال ایجاد شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: تمام نیروهای رسمی، پیمانی و طرحی راهدار و نیزتجهیزات و ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین منتقل شده‌اند و مشکلی برای برخورد با فصل سرما نداریم.

نظر شما