شناسهٔ خبر: 28358 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

دولت در محاکم قضایی نسبت به متجاوزان حریم سواحل اقامه دعوی کند/ آزاد بودن ۸۵ درصد از سواحل گیلان

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر آزادسازی سواحل از دست متجاوزان، قوانین موجود را برای برخورد با خاطیان کافی دانست و از آزاد بودن ۸۵ درصد سواحل شمالی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت آزادسازی سواحل، افزود: واقعیت آن است که باید اقدامات مسئولان به سمتی پیش رود که هرچه سریعتر سواحل آزاد شوند و با هرکسی که به ساحل تجاوز کرده برخورد قاطعی صورت گیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر دولت باید در محاکم قضایی نسبت به متجاوزان ساحل، متعرض شود که در این میان نیازی به تدوین قانون نیست زیرا حریم ساحل، مشخص است و با قوانین موجود می‌توان با افرادی که به این حریم تجاوز کرده‌اند برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه انتخابیه من، زمانی که مواردی از تجاوز به ساحل مشاهده شد به تنهایی و با کمک دادگستری، ساحل را آزاد کردیم تاجایی که اکنون در بسیاری از بخش های گیلان حدود ۸۵ درصد سواحل آزاد است.

وی یادآور شد: در استان مازندران بیش از ۷۵ درصد سواحل در تصرف است و به نظر می‌رسد باید اراده‌ای از سوی مسئولان این استان ایجاد شود تا بتوانند با کمک قوه قضاییه این سواحل را از دست متجاوزان رها کنند.

لاهوتی تاکید کرد: سواحل فضایی عمومی و متعلق به مردم است و نباید دست افراد خاصی باشد و اگر قرار است استفاده‌ای از ساحل صورت گیرد باید عموم بتوانند از آن بهره‌مند شوند اما متاسفانه شاهد هستیم که افراد ویلایی مقابل ساحل خریداری کرده‌اند و ساحل روبروی ساختمانش را فضای اختصاصی خود کرده اند یا نهادی دولتی ویلاهایی ساخته و فضای ساحل مقابل آن را به مجموعه خود اختصاص داده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: این افراد اغلب دارای ثروت و نفوذ هستند و لذا مانع آزادسازی سواحل می‌شوند لذا باید همتی از سوی مسئولان متولی صورت گیرد تا سواحل از دست متجاوزان رها شود. /

نظر شما