شناسهٔ خبر: 28374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وانت‌بارهای چهارمحال و بختیاری ملزم به دریافت بارنامه می‌شوند

منوچهر سلمان زاده ازآبان ماه تمام رانندگان وانت بار که در مسیرهای بین شهری و روستائی اقدام به حمل بار می کنند، ملزم به دریافت بارنامه هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری، منوچهر سلمان‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمام رانندگان وانت بار که در مسیرهای بین شهری و روستایی اقدام به حمل بار می‌کنند، ملزم به دریافت بارنامه هستند، گفت: طرح سراسری دریافت بارنامه ویژه وانت بارهای حمل بار بین شهری از اول آبان ماه امسال اجرا می‌شود.

به گفته وی، این طرح با هدف ایجاد نظم در نحوه بهره برداری، تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی سفرهای جاده‌ای فعالیت وانت بارها در جاده‌ها ساماندهی می‌شود.

سلمان‌زاده ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل فعال بین شهری کالا که دارای مجوز فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ها هستند، می‌توانند نسبت به صدور بارنامه حمل ونقل جاده‌ای برای رانندگان مجاز و وانت بارهای واجد شرایط با رعایت ضوابط اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، مدارک لازم برای متقاضیان رانندگی وانت بار و صدور مجوز فعالیت را برخورداری از حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی و برای متقاضیانی که ظرف یک سال از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت نام کنند، ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی عنوان کرد.

سلمان‌زاده افزود: گذراندن دوره عمومی آموزش‌های حمل و نقل برای رانندگان وانت بار برای دریافت مجوز فعالیت و صدور برگ الزامی است.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح آمار دقیق از تعداد وانت بارهای فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان مشخص خواهد شد.

 

نظر شما