شناسهٔ خبر: 28381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابراهیم مبارك قدم مطرح کرد:

توجه خاص به برنامه‌های بازآفرینی شهری گلستان

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نقش اقدامات بازآفرینی شهری در رونق اقتصادی اجتماعی استان، گفت: پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری اظهاركرد: هم اینك بیش از دو هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان شناسایی شده كه مطالعات بازآفرینی بخشی از آنها به پایان رسیده و با توجه به تاكید مقام عالی وزرات به مساله شهرسازی و حقوق شهروندی، توجه ویژه و بیشتری به این مقوله‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور برای حفظ، احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی و ساماندهی سكونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه نشینی شهر، ۱۳ قرارداد كاری با پیمانكاران مرتبط در سال جاری منعقد شده است.

مبارك قدم همچنین به انتزاع حوزه راهداری از این اداره كل و انتقال آن به اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره كرد و افزود: این امر فرصتی دیگر برای ارتقای کیفی راه ها فراهم كرده است.

نظر شما