شناسهٔ خبر: 28408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بلوردی مطرح کرد:

فراهم شدن امکان برنامه‌ریزی‌های جامع در حوزه‌های مغفول‌مانده با انتزاع راهداری/ شناسایی ۱۵۸۹ هکتار بافت فرسوده در کرمان/ فرسودگی ماشین‌‌آلات راهداری

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با ابراز خرسندی ازطرح انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی عنوان کرد: با اجرای این طرح امیدواریم با کم شدن بار عملیات راهداری که اجرایی و روتین است از دوش این اداره کل، فرصت بیشتری برای تحقق برنامه‌های مغفول‌مانده داشته باشیم.

محمدمهدی بلوردی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل درآینده نزدیک عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما پرداختن به مساله املاک حقوقی و واگذاری زمین است و اولویت بعدی نیز احیای بافت فرسوده و نظارت هرچه بیشتر بر اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی است که امیدواریم با حذف مسئولیت راهداری از وظایف این اداره کل بار فعالیت فیزیکی این اداره کل کم شود و فرصت بیشتری برای پرداختن به امور مغفول مانده داشته باشیم.

بلوردی با بیان اینکه ۱۵۸۹ هکتار از مساحت ۱۳ هزار هکتاری شهر کرمان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد با اشاره به زلزله‌خیز بودن کرمان بیان کرد: اگر قرار است مردم در این بافت ساکن باشند باید بحث بازسازی به نوعی حل شود که در زمان وقوع زلزله امکان دسترسی به همه نقاط و امداد‌رسانی وجود داشته‌ باشد.

افزایش ایمنی جاده‌ها با انتزاع راهداری

بلوردی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های سال گذشته در راه‌های برون شهری استان، ۷۹۰ نفر گزارش شده که عدد بالایی است، عنوان کرد: تلفات جاده‌ای سال ۹۴ استان کرمان نسبت به سال پیش از آن، ۱۰.۳ دهم درصد افزایش داشته است. امیدواریم با انتزاع راهداری از این اداره کل شاهد افزیش ایمنی جاده‌های استان با همکاری دستگاه‌های مختلف باشیم.

وی گفت: به زودی با راه‌اندازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۱۹۰ راهدار از ۵۳۵ نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی کرمان وارد اداره کل راهداری می‌شوند که ۷۰ درصد آنها نیروی رسمی و پیمانی و عمدتا دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان با بیان اینکه دراین استان مشکلا کمبود راهدار وجود ندارد، عنوان کرد: بدنه راهداری کرمان را نیروهای تحصیلکرده و مجرب تشکیل می‌دهند که کاملا آماده برخورد با حوادث و بحران‌های جاده‌ای هستند.

بلوردی درعین حال گفت: ماشین آلات راهداری استان فرسوده است که هزینه تعمیر آنها بالاست و قادر به جایگزینی ماشین‌آلات جدید نیستیم. درعین حال ماشین آلات را آماده استقبال از بحران فصل سرما کرده ایم و اکنون بخش اعظم مصالح موردنیاز تامین شده است.

نظر شما