شناسهٔ خبر: 28414 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد

برگزاری نشست بینال ونیز در خانه وارطان/ بینال بهترین فرصت برای یافتن جایگاه معماری ایران در جهان

مظاهریان نشست بینال ونیز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در خانه وارطان برگزار شد و در آن موضوع‌های متعددی از جمله چگونگی حضور در این نمایشگاه بین‌المللی و پیدا کردن جایگاه معماری ایرانی در جهان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست بینال (دوسالانه) ونیز با موضوع «تجارت و دستاوردها- دو تجربه ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ » با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مسئولان بخش دولتی و خصوصی در خانه گفتمان و شهر و معماری برگزار شد.

در این نشست درباره چگونگی حضور ایران در بینال معماری صحبت شده و از دست‌اندرکاران غرفه ایران نیز تقدیر به عمل آمد.

مظاهریان در این نشست خودشناسی و حرکت به سمت همگرایی را از نکات مهم حوزه معماری قلمداد کرد و گفت: معماران روحیه حساسی دازند و در زمان تهاجم به سرعت منزوی می‌شوند. ما باید با استفاده از همبستگی موجود در حوزه معماری نشان دهیم علی رغم همه اختلافات حرفه‌ای در حوزه معماری، همه در مسائل  مربوط به حقوق ملی مردم و کشور با یکدیگر هماهنگ هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این‌باره افزود: ما باید جایگاه ایران در بینال را پیدا کنیم، در حال حاضر کشور ما یک هفدهم جمعیت جهان و یک نوزدهم مساحت جهان را تشکیل داده و رتبه نوزدهم را از نظر اقتصادی داراست. ایران همچنین در فوتبال رتبه سی و پنجم و در والیبال هفتم یا هشتم جهان است پس باید جایگاه و موقعیت معماری آن را نیز در همین بینال‌ها پیدا کنیم.

مظاهریان در این خصوص اضافه کرد: برای یافتن جایگاه معماری در مرحله اول باید گفتگو کرده و این بخش را مورد قضاوت قرار دهیم، ما باید در ابتدا معماری کشور خود را نشان دهیم که بینال‌های جهانی بهترین فرصت برای آن محسوب می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تلاش ایران برای یافتن جایگاه معماری‌اش در عرصه جهانی مهمترین بازتاب شرکت در این نمایشگاه بود.

در پایان این نشست شرکت‌کنندگان از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه طراحی غرفه ایران در بینال ونیز که در خانه وارطان برگزار شده بود بازدید کردند و از طرح برگزیده نیز تقدیر به عمل آمد./

نظر شما