شناسهٔ خبر: 28448 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تاکید رییس جمهوری در سی و یکمین سفر استانی هیات دولت:

کشور به راه‌آهن دوخطه نیاز دارد/ جزئیات آغاز عملیات راه‌آهن دوخطه تهران- قزوین و تکمیل راه‌آهن قزوین- رشت

حسن روحانی روحانی با بیان اینکه «اجرای پروژه دوخطه کردن خطوط ریلی موجب تسهیل زندگی مردم می‌شود» گفت: پروژه دوخطه شدن راه‌آهن تهران-قزوین تا اوایل سال آینده اجرا می‌شود و هم اکنون دوخطه کردن راه آهن قزوین-زنجان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسن روحانی که صبح امروز با استفاده از قطار به استان قزوین سفر کرده بود در سخنرانی خود با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه حمل و نقل ریلی این استان اظهار داشت: مردم باید بتوانند به استان‌های زنجان، تهران، قزوین و رشت از طریق راه آهن سفر کنند.

وی با بیان اینکه «ما به راه آهن دو خطه نیاز داریم» از عملیاتی شدن پروژه دوخطه شدن راه آهن تهران-قزوین تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: اجرای این پروژه موجب تسهیل زندگی مردم می‌شود.

رئیس جمهوری افزود: دو خطه کردن راه‌آهن قزوین-زنجان نیز آغاز شده است و تلاش می شود راه آهن قزوین-رشت نیز تا پایان سال آینده تکمیل شود.

روحانی بیان داشت: استان قزوین به دلیل موقعیت استراتژیک از لحاظ خطوط ریلی بسیار مهم است و البته اقداماتی که باید در زمینه حمل‌و‌نقل جاده‌ای انجام شود نیز به زودی تشریح خواهد شد.  

گفتنی است، عملیات دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین به طول  ۱۰۴ کیلومتر در سه قطعه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان از تاکیدات رئیس جمهوری در سفر به استان زنجان بود که سال‌جاری در چهار حوزه به پیمانکار واگذار و آغاز شده است و براساس هدف‌گذاری، این طرح اواخر سال  ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما