شناسهٔ خبر: 28480 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی خبر داد:

تعیین زمین معوض برای زمين‌های بلاتکلیف شمال تهران/ اصرار تعاونی‌ها بر استفاده از زمین‌های خریداری شده

پیروز حناچی سرانجام پس از ۳۰ سال برای زمين‌های شمال و شمال شرق تهران كه تعدادی از تعاونی‌های وزارت جهادكشاورزی به ۲۵ هزار عضو خود فروخته بودند، معوض تعيين شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آنجا كه اراضی فروخته شده جزو اراضی ملی و منابع طبیعی محسوب می‌شد؛ بنا بر دستور مقام معظم رهبری غیرقابل ساخت دانسته و مقرر شده برای آنها معوض در نظر گرفته شود.

پیروز حناچی با تاكید بر اینكه فرمایشات مقام معظم رهبری تاكید بر عدم امكان ساخت اراضی شمال و شمال شرق تهران است كه پیشتر به اعضای تعاونی‌ها فروخته شده بود، به پارسینه گفت: بنابراین اساسا ساخت این زمین‌ها امكان‌پذیر نیست. تنها كاری كه وزارت راه و شهرسازی می‌تواند انجام دهد واگذاری اراضی معوض است. دولت نیز تاكید داشت زمین‌های معوض در خارج از ۲۲ منطقه تهران تعیین شود.

او متذكر شد: وزارت راه با تعیین سه منطقه و تصویب در شورای عالی شهرسازی، پیشنهاد خود را مطرح كرد كه اراضی در مناطقی نزدیك هشتگرد، ورامین و پردیس است. با ارایه این پیشنهاد به هیات دولت، وزارت نیرو بحث تامین آب برای ساكنان این مناطق را مطرح كرد. به هر حال تامین آب برای ۲۵ هزار عضو كه با احتساب خانواده آنها، جمعیتشان به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد؛ كار ساده‌ای نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی به این نكته نیز اشاره كرد كه اعضای تعاونی‌های مزبور این اراضی را نمی‌پذیرند و همچنان خواهان ساختن اراضی هستند كه در گذشته خریداری كرده‌اند.

نظر شما