شناسهٔ خبر: 28482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل جلسه کمیته کالبدی، زیرساخت‌ها و میراث فرهنگی ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان فامنین

نشست رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه کمیته کالبدی، زیرساخت‌ها و میراث فرهنگی ستاد بازآفرینی شهری پایدار در شهرستان فامنین خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" محمدرضا قرائی" عنوان کرد: این جلسه در روز سه‌شنبه مورخ ۶/۷/۹۵ در محل شهرداری فامنین تشکیل و پس از جلسه به‌منظور اتخاذ تصمیم در خصوص محله‌های بازآفرینی شهر فامنین از چندین محله بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد ضمن تنظیم تفاهم‌نامه مشترک، شهرداری فامنین نسبت به انتخاب مشاور در تهیه سطح یک طرح بازآفرینی در شهر فامنین اقدام و متعاقباً شرکت عمران و بهسازی شهری به نمایندگی اداره کل نسبت به تهیه طرح‌های موضوعی و موضعی شهر فامنین اقدام نماید.

قرائی یادآور شد: همچنین مقرر شد نسبت به انتخاب مشاور و تهیه طرح بازار و محله مسجد جامع اقدام نموده و هماهنگی لازم را به‌منظور اصلاح و مرمت حمام تاریخی اداره میراث فرهنگی به عمل‌آورند.

وی بیان کرد: و نیز مقرر شد محله باغ نظر به‌منظور تهیه طرح احیاء بهسازی ، نوسازی و بازآفرینی به‌صورت پیاده محور اقدام لازم به عمل آید.

قرائی خاطرنشان ساخت: در پایان این جلسه از حمام تاریخی و باارزش قره‌باغی و روند مرمت آن توسط شهرداری فامنین بازدید به عمل آمد و مقرر شد با تلاش شهرداری این بنا به‌عنوان سفره‌خانه سنتی مورداستفاده قرار گیرد.

گفتنی است در این شهرستان  محله‌های بازار، مسجد جامع باغ نظر، علی‌آباد، حسینیه الزهرا، مسجد اعظم و حمام‌های قره‌باغی و میراث فرهنگی مورد بازدید قرار گرفت.

نظر شما