شناسهٔ خبر: 28486 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در نشست سه‌جانبه وزرای هند، افغانستان و ایران مطرح کرد:

پیشرفت قابل قبول طرح توسعه بندر چابهار/ آمادگی ریلی و جاده‌ای ایران در توسعه فعالیت‌های سه‌جانبه/ مذاکره درباره نحوه استفاده از تسهیلات و فعال کردن تجارت همزمان

نشست وزیر راه و شهرسازی در نشست سه‌جانبه وزاری هند، افغانستان و ایران از پیشرفت قابل قبول طرح توسعه بندر چابهار خبر داد و گفت: درحال حاضر شبکه ریلی و جاده‌ای ما به طور کامل آمادگی فعالیت‌های سه‌جانبه را دارد که مطئنیم این پروژه همکاری نیز با سرعت خوبی به انجام می رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در نشست سه جانبه وزرای حمل و نقل هند، افغانستان و ایران که به منظور بررسی توافقنامه سه جانبه ترانزیتی چابهار چهارشنبه شب در اشوک هتل دهلی نو برگزار شد، با تأکید بر اینکه ما باید سکوی فاز توسعه چابهار را اجرایی کنیم گفت: ما در این‌خصوص گزارش دادیم که پروژه کاملا در دست اجرا بوده و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اولین بخش سکو برای بهار سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود گفت: همچنان ما دو خط اعتباری به ارزش ۸۵ میلیون لار و دیگری ۱۵۰ میلیون دلار را از هند دریافت کرده و مناقصه‌های لازم برای خرید تجهیزات برای آنها را نیز برگزار کردیم. در ادامه اسناد مناقصه‌های برگزار شده را نیز با طرف هندی مروری کردیم که خوشبختانه دیدیم از برنامه زمانبندی عقب نیستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم در حال حاضر از ظرفیت موجود چابهار و بندرعباس استفاده کنیم افزود: ما همچنین در این جلسه با طرف هندی در خصوص نحوه استفاده فعال از تسهیلات موجود و فعال کردن تجارت همزمان با ساخت بندر چابهار نیز گفت و گویی را انجام دادیم.

آخوندی در ادامه بیان کرد: ما در این جلسه گزارش دادیم که موفق به رساندن خط راه‌آهن کشورمان به مرز افغانستان شده و هم‌اکنون در حال توسعه آن در داخل خاک افغانستان تا هرات هستیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه خوشبختانه شبکه ریلی و جاده‌ای ایران به طور کامل آماده فعالیت سه‌جانبه است گفت: من یقین دارم که ما توسعه فعالیت‌های سه‌جانبه را با سرعت بسیار خوبی در پیش گرفته‌ایم./

نظر شما