شناسهٔ خبر: 28516 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بندر جواهر لعل نهرو مطرح کرد:

گسترش حمل ونقل دریایی باعث فعال شدن کریدور شمال - جنوب می‌شود/ افزایش همکاری با بندر جواهر لعل نهرو

بازدید وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر گسترش همکاری ایران و هند در زمینه بنادر و کشتیرانی اظهار کرد: فعال شدن خطوط کشتیرانی و بارگیری کشتی‌های بزرگ در بنادر کشور، شرایط را برای فعال شدن هرچه سریعتر کریدور شمال – جنوب فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از بندر جواهر لعل نهرو در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: افزایش همکاری با بندر جواهر لعل نهرو به عنوان یکی از بزرگترین بنادر هند در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد بازدید از بندر جواهر لعل نهرو برای گفت وگو با مدیران و ارزیابی ظرفیت های این بندر برای همکاری صورت گرفت .

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد دراین بازدید باتعدادی از مدیران خطوط کشتیرانی هند نیز برای پهلو گیری کشتی ها گفت وگو شد.

وی تصریح کرد در دوران تحریم کشتی های بزرگ بیشتر در کشورهای جنوب خلیج فارس بارگیری و سپس کالاها با کشتی های کوچکتر به ایران منتقل می شد که این اقدام هزینه زیادی برای کشور داشت .

آخوندی خاطرنشان کرد که با رفع تحریم ها و عوامل حاشیه ای دیگر، کریدور شمال و جنوب می تواند به سرعت فعال شود.

وی استفاده از کریدور شمال و جنوب را بهترین مسیر برای انتقال کالا به روسیه دانست و تصریح کرد با استفاده از این مسیر زمان انتقال کالا از هند به روسیه به نصف کاهش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بنادر و کشتیرانی، تعدادی ازمدیران عالیرتبه وزارت راه وشهرسازی و سفیر جمهوری اسلامی روز گذشته از بندر جواهر لعل نهرو یکی از بزرگترین بنادر هند بازدید کردند .

بندر جواهر لعل نهرو یکی از بزرگترین بنادر حمل ونقل کانتینری هند است که حدود ۵۵ درصد از محموله های کانتینری این کشور از این بندر صورت می گیرد.

بندر جواهر لعل نهرو قرار است در طرح توسعه ۲ لنگر گاه به طول ۶۴۰ متر و سه لنگرگاه چند منظوره ۸۵ میلیون دلار در توسعه بندر چابهار مشارکت کند.

توافقنامه سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هند در چابهار در سفر خرداد امسال نارندرا مودی نخست وزیر هند به ایران امضا شد.

نظر شما