شناسهٔ خبر: 28536 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی:

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام معرفی شد/ تخصیص اعتبارات لازم برای نگهداری راه‌های ایلام/ فعالیت ۲۵۰۰ شرکت حمل‌و‌نقلی مستقل در قالب برند

داود کشاورزیان طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مهرداد جهانی مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های ایلام تودیع و نورا.. دلخواه به عنوان مدیركل جدید راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داودکشاورزیان معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل  جاده‌ای با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: از حدود ۱۲ سال قبل تشكیلات معاونت راهداری از وزارتخانه منفك و در ساختار  سازمان حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها ادغام و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل گردید ولی در استان‌ها کماکان مدیریت راهداری در ادارات راه و شهرسازی فعلی  فعالیت می کردند، لذا در طول این سالها به ویژه در دولت یازدهم و  دوره اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی آقای دکتر آخوندی اعتقاد داشتند به منظور تسهیل در عبور و مرور، رضایت مندی ارباب رجوع و مردم و همچنین نگهداری  از راه ها و  افزایش بهره وری بخش حمل و نقل جاده ای  باید در استا نها نیز این ادغام صورت بگیرد.

كشاورزیان ایمنی در سفرهای جاده‌ای را موضوع مهمی برشمرد و گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت نخست برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و اولویت دوم نگهداری راه ها و حفظ سرمایه ملی است که کمک می کند به ارتقاءی ایمنی جاده‌ای تا كاریران جاده‌ای سفرهای سالمی داشته باشند.

مسئولان استان ایلام اعتبارات بیشتری برای ارتقا راه‌ها قائل شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در بحث نگهداری از راه های شریانی از اعتبارات عمرانی ملی استفاده می‌شود و در راه‌های روستایی و فرعی از اعتبارات استانی هرینه می‌شود و باید مسئولین استان اعتبارات بیشتری برای بهبود و ارتقا  این بخش از راه ها تخصیص و توجه داشته باشند و سازمان راهداری  و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز در حد توان  علیرغم تنگنا ها اعتباراتی را  تخصیص داده است.

وی همچنین تصریح كرد : با توجه به محدویت اعتبارات لازم است سطح سرویس  و رویه جاده‌ها حفظ گردد و کار های اساسی تری انجام شود تا هموطنان با آرامش خاطر سفر نمایند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی  نزدیكی ایام اربعین و  سفر زائران به عتبات عالیه را یاد آور شده و خاطر نشان کرد : در بخش حمل و نقل داخلی و بین  المللی پایانه مرزی مهران به  لحاظ تردد مسافر و صادرات کالا جزو پایانه های فعال کشور است مخصوصا در سالهای اخیر حجم عبور و مرور مسافر در ایام اربعین حسینی بخشی از صادرات کالا را نیز تحت شعاع قرار داده،  لیكن خوشبختانه با اقدامات صورت پذیرفته از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاهها این پایانه مرزی آمادگی لازم برای سفر هموطنان را دارد.  

طراحی پایانه مسافربری ایلام با ۲۰ هزار مسافر

وی با اشاره به اقدامات عمرانی و توسعه ای در مهران، تصریح کرد: ظرفیت پایانه مرزی برای ۲۰ هزار نفر طراحی شده است ولی در سال گذشته در ایام  اربعین شاهد تردد ۲۵۰ هزار نفر بصورت رفت و برگشت بودیم و نمی‌توان برای این حجم جمعیت امکانات فراهم کرد لیكن سعی شده زیر ساخت‌های مرز مهران در سال‌های اخیر توسعه پیدا کند و اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از اجرایی شدن برنامه‌های این سازمان در بخش افزایش بهره وری در حمل‌ونقل عمومی مسافر  خبر داد و یاد آور شد: در بخش حمل‌ونقل مسافر ارتقاء کیفیت به عنوان یك اصل برای سازمان مهم بر شمرده می‌شود و با توجه به حجم مسافرت با حمل‌و‌نقل عمومی كه روند کاهشی داشته آن هم به علت روند تولید خودرو شخصی که همه ساله بیش از  ۸۰۰ هزار دستگاه تولید می‌شود و مردم با خودرو شخصی استفاده می‌کنند لذا شرکت‌های مسافری باید به ارتقاء کیفت و برندسازی توجه و اقدام نمایند.  

وی در این راستا گفت: ۲۵۰۰ شرکت حمل‌ونقل مسافری مستقل وجود دارد که آیین‌نامه جدید تدوین و ابلاغ شده که بصورت همنام و با یک تابلو در هرجای کشور فعالیت نمایند.  

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم مهرداد جهانی مدیرکل اسبق حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان ایلام گزارشی از اقدامات و فعالیت های اداره كل در پیشبرد برنامه های حمل و نقل جاده ای استان ارائه نمود و در ادامه نیز كلانتری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام مطالبی را مطرح و در بخش دیگری از این مراسم نورا ... دلخواه  به عنوان مدیر كل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، برنامه های خود را در حوزه راهداری  و نگهداری از راهها همچنین بخش  حمل و نقل جاده ای با توجه به سیاست های كلان  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه نمودند.

اضافه می نماید در پایان این مراسم حكم انتصاب مدیر كل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان توسط مهندس كشاورزیان به وی ابلاغ و با اهداءی یك جلد كلام ا... مجید و لوح تقدیر از خدمات مهرداد جهانی قدردانی شد.  

نظر شما