شناسهٔ خبر: 28543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی آغاز شد:

آغاز عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی در خراسان رضوی

راه روستایی مسوول نمایندگی راه و شهرسازی صالح‌آباد خراسان رضوی از اجرای روکش آسفالت راه روستایی کال‌کراب به طول ۸ کیلومتر خبر داد، این در حالیست که رییس اداره راه و شهرسازی بردسکن از آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر راه‌های روستایی بخش انابد شهرستان بردسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علی‌اصغر کرباسی مسوول نمایندگی راه و شهرسازی صالح‌آباد با اعلام این خبر افزود: این عملیات به وسیله آسفالت سرد به ضخامت ۲ سانتی‌متر و عرض ۵/۵ متر توسط راهداران این اداره از محل تأمین قیر رایگان اختصاص یافته وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به عمر نسبتاً بالای رویه آسفالت این مسیر، با اجرای روکش جدید، بستری برای تردد ایمن مردم این روستا فراهم می‌گردد.

همچنین کامیاررضا ریاضی رییس اداره راه و شهرسازی بردسکن با اشاره به اینکه بخش انابد یکی از بخش‌های محروم شهرستان بردسکن است و کشاورزی و دامداری از مشاغل اصلی مردم این منطقه است، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون بالغ بر ۳۴ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای روستایی شهرستان بردسکن صورت گرفته که ۱۰ کیلومتر از آن در بخش انابد در حال انجام است و روستاهای حطیطه، زمان‌آباد و اسلام‌آباد از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به مشخصات عملیات روکش آسفالت اجرا شده، عنوان کرد: این عملیات با عرض ۵/۵ متر و با آسفالت گرم از نوع توپکا به اجرا در آمده است.

رییس اداره راه و شهرسازی بردسکن گفت: محور روستایی حطیطه تا زمان‌آباد یکی از محورهای مهم روستایی منطقه است که کشاورزی آن به عنوان قطب شهرستان شناخته می‌شود؛ لذا با روکش آسفالت راه این منطقه حدود ۴۰ حلقه چاه موتور و سه روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰۰ نفر و نیز حدود ۸۰۰ کشاورز از مسیر آسفالته بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما