شناسهٔ خبر: 28569 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

احداث پل خسرج روی رودخانه کرخه برای رفاه اهالی ۲۱ روستا در خوزستان

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث دومین پل بر روی رودخانه کرخه در محدوده روستای خسرج از توابع شهرستان شوش ۴۰ کیلومتر کاهش مسیر را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی گفت: ساکنان ۲۱ روستای منطقه خسرج بخش شاوور شوش به دلیل نبود پل در منطقه برای عبور از رودخانه کرخه ناچار به استفاده از وسیله‌ای ابتدایی می‌باشند که حوادثی را به دنبال داشته است.

وی افزود: پل خسرج به طول ۱۲۰ متر و عرض حدود ۱۰ متر با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته می‌شود.

رحمانی گفت: با ساخت این پل علاوه بر کاهش سوانح ناشی از عبور از رودخانه کرخه، مسیر تردد ساکنان روستاهای منطقه خسرج تا ۴۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت ضمن اینکه اهالی منطقه محصولات کشاورزی و دامی خود را نیز در زمان کمتری به بازار منطقه ارسال می‌کنند.

کلنگ آغاز عملیات ساخت این پل توسط محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان در منطقه خسرج شهرستان شوش به زمین زده زد.

استاندار خوزستان با تأکید بر توجه به مطالبه ساکنان اطراف رودخانه کرخه گفت: با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر پل خسرج، پل دیگری نیز به سمت حمیدیه بر روی رودخانه کرخه ساخته می‌شود.

غلامرضا شریعتی با تأکید بر توجه به مطالبه ساکنان اطراف رودخانه کرخه گفت: با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر پل خسرج، پل دیگری نیز به سمت حمیدیه بر روی رودخانه کرخه ساخته می‌شود.

عملیات ساخت پل خسرج بر روی رودخانه کرخه در بخش شاوور شهرستان شوش به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور استاندار خوزستان و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه آغاز عملیات ساخت این پل گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۲ طرح در بخش‌های مختلف در شهرستان هزینه کرده است.

مخبر با تأکید بر ضرورت ساخت پل منطقه خسرج شوش افزود: ساخت این پل ازجمله مطالبات جدی اهالی این منطقه است که نقش مهمی در کاهش تردد آن‌ها دارد لذا ساخت آن در راستای محرومیت‌زدایی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: با ساخت پل منطقه خسرج شوش بر روی رودخانه کرخه مسیر تردد اهالی روستاهای منطقه بیش از ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

مخبر همچنین افزود: با توجه به محرومیت منطقه و ضرورت اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان خوزستان ساخت یک دهانه پل دیگر در فاصله ۲۰ کیلومتری پل منطقه خسرج با توجه به مطالبه اهالی منطقه و تأکید استاندار خوزستان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیگیری می‌شود.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این آیین با تشریح اهمیت ساخت پل خسرج بر روی رودخانه کرخه گفت: با ساخت پل خسرج علاوه بر کاهش ۴۰ کیلومتری تردد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساکنان ۲۱ روستای منطقه، ۲ بخش فتح المبین و شاوور شوش نیز به هم متصل می‌شوند.

رضا نجاتی افزود: تسریع در انتقال تولیدات دامی و کشاورزی اهالی منطقه به بازار مصرف مرکز استان و شهر شوش از دیگر مزایای ساخت این پل به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شوش در بخش گردشگری مذهبی باوجود آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع)، آثار باستانی و نیز منطقه عملیاتی فتح المبین اظهار داشت: سفر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاروان راهیان نور به منطقه فتح المبین می‌طلبد تا توجه ویژه‌ای نسبت به ساخت و تعریض پل شهید ناجیان در غرب کرخه به‌عنوان مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور صورت گیرد.

شهرستان شوش با ۲۰۲ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ روستا در شمال استان خوزستان واقع است.

نظر شما