شناسهٔ خبر: 28603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

احداث ۱۴۳۳ واحد پارکینگ در مرکز شهر یاسوج

محمدمهدی سهیلی مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی از احداث ۱۴۳۳ واحد پارکینگ در مرکز شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی سهیلی گفت: دومین جلسه کمیته ارتقاء سیما و منظر شهری و کمیته فنی کمیسیون ماده پنج شهر یاسوج در محل سالن جلسات مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور اساتید و کارشناسان مجرب شهرسازی و معماری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اداری و اجرایی و همچنین اعضا کمیته فنی کمیسیون ماده پنج شهر یاسوج با موضوعیت بررسی پروژه مشارکتی مجتمع تجاری- تفریحی دنا فی‌مابین اداره کل تأمین اجتماعی استان به‌عنوان مالک زمین و سازمان اقتصادی کوثر به‌عنوان مجری واقع در هسته مرکزی شهر یاسوج برگزار شد.

 سهیلی افزود: طبق اظهارات مجریان طرح، این مجتمع در قطعه زمینی به مساحت ۱۹۹۷۵ مترمربع به‌صورت یک ساختمان چهار طبقه و کاربری مختلط تجاری در طبقات همکف و اول و تفریحی، گردشگری و پذیرایی در طبقات دوم و سوم احداث می‌شود، سینما نیز در طبقات فوقانی در این مجموعه تفریحی گردشگری پیش‌بینی شده است.

سهیلی تصریح کرد: زیربنای کل فضای مسقف این مجتمع در چهار طبقه ۹۰ هزار مترمربع است و تعداد ۱۴۳۳ واحد پارکینگ در سه طبقه منفی زیرزمین پارکینگ مورد نیاز مجتمع و حتی مازاد بر نیاز آن را تأمین خواهد شد.

 وی در ادامه تصریح کرد: ایده اولیه در طراحی حجم، فرم و پلان این مجتمع، عناصر و شاخص‌های هویتی و فرهنگی استان نظیر سیاه چادر و نمای آن نمایانگر نقوش و رنگ‌بندی متنوع صنایع دستی استان نظیر گلیم و جاجیم است.

سهیلی بیان کرد: اعضاء جلسه ضمن موافقت با کلیات طرح و استقبال از این مجتمع جهت شکل‌گیری فضای عمومی شهری شاخص و همگانی در سطح شهر مبتنی بر افزایش تعاملات اجتماعی نقطه نظرات اصلاحی خود در خصوص حجم، فرم، پلان و تراکم را مطرح نمودند.

مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در ادامه جلسه پس از بیان نظرات انتقادی و پیشنهادی مقرر شد طرح موردنظر با اصلاحاتی درزمینهٔ حجم، فرم، پلان، معماری فضای داخلی و ورودی‌ها به‌عنوان فضای مکث و ارائه طرح انطباق کاربری اراضی در جلسه کمیسیون ماده پنج مطرح گردد.

در پایان سهیلی این مسئول از حضور فعال اساتید و کارشناسان در جلسه جهت بررسی دقیق و کارشناسانه مجتمع‌ها و طرح‌های موضعی شهری که نقش اساسی در ارتقاء سازمان فضایی شهر ایفا می‌نماید تقدیر و تشکر کردند.

نظر شما