شناسهٔ خبر: 28635 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

میان وزارتخانه‌های راه وشهرسازی و نفت صورت گرفت:

امضای موافقت‌نامه اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی بار و مسافری

امضاء تفاهم بین وزارت راه و وزارت نفت موافقت‌نامه اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی بار و مسافر میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت با حضور دکتر عباس آخوندی و بیژن نامدارزنگنه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ظهر امروز موافقت‌نامه اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی بار و مسافر با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن،‌ داود كشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، بابك احمدی معاون ناوگان شركت راه‌آهن و جمعی از معاونین و مسئولان وزارت نفت به امضا رسید.

گفتنی است این تفاهم‌نامه میان سازمان بهینه‌سازی سوخت و شركت راه‌آهن به منظور استفاده از ظرفیت‌های كشور در قالب اقتصاد مقاومتی به امضای دو طرف رسید.

همچنین در صورت افزایش بار و مسافر از طریق حمل ونقل ریلی به ازای افزایش هر تن كیلومتر ۳۵ سی‌سی و به ازای هر كیلومتر مسافر معادل ۲۰ سی‌سی به راه‌آهن پرداخت می‌شود. لازم به ذكر است سقف قرارداد ۷.۵ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال است كه به تصویب مراجع قانونی نیز رسیده است.

راه‌آهن با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل جذابیت ایجاد كند.

این موافقت‎نامه در ١٧ ماده، هشت تبصره و چهار پیوست تهیه شده است. اعتبار موافقت‎نامه از تاریخ امضا و ابلاغ کتبی بین طرفین، تا پایان سال ١٤٠٢ خواهد بود و در صورت توافق طرفین و اخذ مجوزهای قانونی قابلیت تمدید خواهد داشت.

وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی پیش از این نیز در اسفندماه پارسال، تفاهمنامه طرح نوسازی  ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده را امضا کرده بودند.

این تفاهم نامه میان نصرت‌اله سیفی، مدیرعامل وقت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل امضا شده بود.

طرح جایگزینی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال که یکی از طرح‎های بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه ١٣٩٣ است، در آخرین روزهای سال ١٣٩٣ به تصویب شورای اقتصاد رسیده بود.

نظر شما