شناسهٔ خبر: 28664 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان خبر داد:

وجود بیش از ۷ هزار واحد بدون متقاضی در شهرهای جدید اصفهان/ کمک بخش خصوصی در این بخش ضروری است/ انجام مهاجرت معکوس، با ایجاد امکانات مناسب در شهرهای جدید

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود شش هزار واحد مسکن مهر در فولادشهر و یکهزار و ۵۰۰ واحد در شهر مجلسی بدون متقاضی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا محسن نریمان در حاشیه افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید مجلسی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: مشکل اصلی ما در شهرهای مجلسی و فولادشهر، بیبرنامگی و نبود برنامهریزی صحیح در زمینه احداث واحدهای مسکن مهر است. 

وی گفت: نداشتن متقاضی برای واحدهای مسکن مهر به معنی نبود سهم آورده و ناتمام ماندن پروژه است. 

 مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: با تعامل مناسب باید این واحدها را به بخش خصوصی و افراد حقیقی و حقوقی واگذار کنیم. 

نریمان افزود: پرونده مسکن مهر استان اصفهان تا پایان سال تکمیل و بسته خواهد شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ایجاد فضاهای تجاری،خدماتی، ورزشی و درمانی در شهر مجلسی گفت: باید زمین با قیمت مناسب را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا انگیزه کافی برای ایجاد فضاهای ورزشی، درمانی و خدماتی داشته باشد. 

وی افزود: باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای برطرف کردن نیازهای مردم استفاده کنیم. 

نریمان با بیان اینکه متقاضیان زیادی برای احداث فضاهای مختلف خدماتی و درمانی و ورزشی وجود دارد، گفت: در صورتی که شهرداری، زمین با قیمت مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار دهد با سرعت درمانگاه و... نیز در این شهر ساخته خواهد شد. 

وی گفت: با ایجاد امکانات مناسب اقامتی، تفریحی و خدماتی در این شهر، مهاجرت معکوس انجام می شود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی خواهیم شهر خوابگاهی داشته باشیم، گفت: باید مساله اشتغال را در این شهرها با ایجاد شهرک های صنعتی و بازارچه های خوداشتغالی حل کنیم. 
وی با بیان اینکه شهر مجلسی امروز با شهر مجلسی پنج سال آینده بسیار متفاوت است، گفت: کمیته ای برای افزایش جمعیت پذیری و ثابت نگه داشتن جمعیت در این شهر تشکیل شده که در حال مطالعه است. 
نریمان گفت: با توسعه امکانات و ایجاد امکانات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید، شهر استاندارد خواهیم داشت. 

وی اظهار اطمینان کرد که شهر بهارستان به شاخص های استاندارد رسیده و شهر مجلسی هم در حال دستیابی و رسیدن به استاندارد شهری است. 

فرماندار مبارکه هم در این مراسم گفت: از مجموع سه هزار و ۷۵۰ واحد مسکن مهر افتتاح شده در شهر مجلسی، دو هزار واحد آن در دوره فعالیت دولت یازدهم تکمیل و واگذار شده است. 

علی اصغر ذاکری افزود: این امر نشان دهنده آن است که دولت تدبیر و امید به تعهدات دولت قبل توجه داشته و با سرعت بهتری این پروژه ها را تکمیل کرده است. 

وی با بیان اینکه امروز شش پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال در شهر مجلسی افتتاح شد، گفت: این امر نشانه تعهد دولت به ساکنان این شهر و شهرهای جدید است. 

فرماندار مبارکه با بیان اینکه اقدامات موثری برای جذب بیشتر جمعیت به این شهر در حال انجام است، افزود: این شهر با توجه به صنعتی بودن شهرستان مبارکه در پذیرش ساکنان و افزایش جمعیت از اولویت بیشتری نسبت به فولادشهر و بهارستان برخوردار است. 

وی با بیان اینکه در اعتبارات سال ۹۵ حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح متروی شهرهای بهارستان و فولادشهر تصویب شده است، افزود: لازم است ردیف اعتباری برای شهر مجلسی و تکمیل رینگ قطار شهری اصفهان نیز در نظر گرفته شود. 

آیین بهره برداری از این واحدهای مسکن مهر در سه شهر جدید در استان اصفهان روز یکشنبه برگزار شد. 

این واحدها با زیربنای ۷۵ تا ۹۰ مترمربع و هزینه نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال برای هر واحد ساخته شده است. 

در این روز همچنین مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالن ورزش باستانی شهر جدید مجلسی به بهره برداری رسید. 

مراسم افتتاح و بهره برداری از ۲۰۰ واحد مسکن مهر، مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) و سالن ورزش باستانی پوریای ولی شهر جدید مجلسی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.  در مجموع دو هزار و ۴۷۵ واحد مسکن مهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر از توابع استان اصفهان به بهره برداری رسید. 

در آیین های جداگانه یکهزار و ۷۸۰ واحد مسکونی در شهر بهارستان، ۴۹۵ واحد در فولادشهر و ۲۰۰ واحد در شهر مجلسی بهره برداری شد. 

از سال ۸۵ تاکنون برای حدود ۲۲۲ هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان برنامه ریزی شده است. 

از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۲۷ هزار و ۷۰۰ واحد در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر، ۳۰ هزار واحد در فولادشهر، ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد در بهارستان و پنج هزار و ۸۰۰ واحد در شهر مجلسی احداث شده است. 

فولادشهر در ۱۵ کیلومتری غرب، مجلسی در ۶۵ کیلومتری جنوب غربی و بهارستان در ۱۵ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد. /

نظر شما