شناسهٔ خبر: 28680 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رحیم حسین‌نسب خبر داد:

برقراری پروازهای روزانه اراک -تهران با هواپیماهای ATR /پرواز آزمایشی هواپیمای ATR در فرودگاه اراک

فرودگاه اراک مدیر فرودگاه اراک با بیان اینکه فرودگاه اراک برای برقراری پروازهای روزانه به تهران نیاز به هواپیمایی با ظرفیت کم دارد، گفت: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر درصدد خرید هواپیما‌های ATR است. بنابراین پیرو مذاکراتی با آن، به زودی شاهد برقرار پروازهای روزانه اراک – تهران با هواپیماهای ATR خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،رحیم حسین‌نسب، عنوان کرد: با توجه به نزدیکی فرودگاه اراک به کلانشهرهای تهران و اصفهان، برقراری پرواز به این شهرها با هواپیماهای کوچک توجیه‌پذیری اقتصادی دارد. بنابراین با شرکت‌های هواپیمایی مختلفی راجع به برقراری این نوع پرواز میان اراک با رشت، تهران و اصفهان مذاکره کردیم.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در نظر دارد ۴۰ فروند هواپیمای جدید ATR خریداری کرده و وارد شبکه هوایی ایران کند تا در فرودگاه‌هایی که نزدیک به شهرهای بزرگ است، نشست و برخاست کند. در این راستا شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای برقراری پروازهای اراک – تهران اعلام آمادگی کرد.

به گفته مدیر فرودگاه اراک به تازگی نمونه‌‌یی از هواپیمای ATR به صورت آزمایشی در فرودگاه اراک نشست و برخاست داشت و کادر عملیات پروازی آن از محیط توپوگرافی، طرح پرواز و مسطح بودن باند فرودگاه اراک استقبال کردند.

وی یادآور شد: اکنون هواپیمایی ایران‌ایر ۲۰ فروند از این نوع هواپیما را خریداری کرده و ۲۰ فروند دیگر نیز خواهد خرید. با ورود هواپیماهایATR جدید به ایران، قطعا یکی از این هواپیماها، فرودگاه اراک را به عنوان مرکز پروازی خود انتخاب کرده و در نخستین گام پرواز اراک- تهران صبح هر روز برقرار می‌شود.

حسین‌نسب به روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفته است در گام‌های بعدی پروازهای فرودگاه اراک به مقاصد و مبادی رشت و اصفهان با این هواپیما برقرار می‌شود، گفت: ظرفیت این هواپیما ۷۲ صندلی است. با توجه به تقاضا برای برقراری این پرواز و استقبال کادر عملیات پروازی از فرودگاه اراک، قطعا پرواز اراک - تهران در ماه‌های آینده با ورود هواپیمای ATR ایران‌ایر برقرار می‌شود.

نظر شما