مهدی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرين وضعيت توسعه پروژههای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: طول پروژههای باندهای دوم(بزرگراه) اقتصاد مقاومتی در استان ۱۵۸ کیلومتر تعیین شده که شامل ۱۰ درصد از کل سهم کل کشور میشود، همچنین طول پروژههای راه اصلی در استان ۴۱ كيلومتر تعریف شده است.
وی ادامه داد: این دو پروژه گفته شده جزو مصوبات سفر در قالب پروژههای اقتصاد مقاومتی نيز تعريف شده که اولويت تخصيص نقدی و اسناد خزانه با اين پروژهها است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به تشریح وضعیت راه روستایی استان پرداخت و افزود: در سطح استان ۹۶ درصد روستاهای با جمعيت بیش از ۲۰ خانوار از آسفالت برخوردار هستند.
جعفری ادامه داد: ۶۶۸ كيلومتر طول مورد نياز احداث راه برای برخورداری كامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه روستایی است، همچنین برای اینکه روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی بهرهمند شوند نیاز به ۴۸ کیلومتر راه است.
وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از راههای روستایی استان آسفالته هستند گفت: اعتبار مورد نياز جهت برخورداری كامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستايی آسفالته ۱۵۰ ميليارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اشاره به پروژه باند دوم محور بيرجند – قاين – گناباد گفت: طول این محور در حوزه استان ۱۸۰ كيلومتر (با كمربندی قاين) است که در محور بيرجند – قاين ۲۰ كيلومتر تبديل به بزرگراه شده و ۸۰ كيلومتر در دست اجرا است.
جعفری یادآورشد: از سال ۹۳ سه پيمانكار جديد در اين محور شروع به كار کردهاند كه تا كنون بيشتر بر عمليات خاكی و ساخت ابنيه فنی در قسمتهايی از محور فعاليت داشتهاند.
وی با اشاره به مشكلات محور بيرجند- قاين گفت: با توجه به افزايش ترافيك محور خصوصاً ترافيك تريلرهای ترانزيت و كوهستانی بودن حدفاصل بيرجند-قاين مشكلاتي برای تردد در اين محور به وجود آمده كه باعث شده فاصله زمان برای ۱۰۰ كيلومتر تا حدود یک ساعت و نیم افزايش يابد.
جعفری ادامه داد: با توجه به افزايش تصادفات و تلفات در اين محور اولويت اصلی راه و شهرسازی بازگشايی هر چه بيشتر قطعات باند دوم و همچنين رفع نقاط حادثه خيز در اين محور است.
نظر شما