شناسهٔ خبر: 28703 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی مطرح کرد:

افزایش قدرت نرم کشور با استفاده از گسترش شبکه فرودگاهی

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت گسترش شبکۀ فرودگاهی و پروازی با هدف بالابردن قدرت نرم ایران، گفت: باید خود را برای رقابت با کشورهای منطقه آماده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‎الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با معرفی شرایط هوایی کشور و مسیرهای پرواز به لزوم افزایش مسیرهای هوایی به منظور بهره‎برداری از موقعیت جغرافیایی بسیار خوب ایران و درآمدهای بین‎المللی اشاره کرد.

وی با اشاره به دهۀ طلایی پیش رو برای افزایش سهم فضای پروازهای بین‎المللی بر فراز ایران و از دست ندادن این فرصت تکرار نشدنی، گفت: ما از نظر جغرافیایی بین دو منطقۀ بسیار مهم اروپا و آسیا- پاسیفیک هستیم که مهمترین و پر ترافیک‎ترین خطوط را دارند و باید خود را برای رقابت با کشورهای منطقه آماده کنیم.

مه‌آبادی با تشریح فعالیت‎های راهبردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به حساسیت‎ها و پیچیدگی فعالیت‎های این شرکت در حفظ ایمنی تردد هوایی و وجود تخصص‎های منحصر به فرد و تجهیزات بسیار حساس و گران‌قیمت در آن اشاره کرد و از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا توجه بیشتری به این مجموعه داشته باشند.

وی در مورد اهمیت گسترش شبکۀ فرودگاهی و پروازی، گفت: در تدوین سند فرودگاهی دنیا، از شبکۀ فرودگاهی به‌‌ عنوان ابزار قدرت نرم نام می‎برند که هرچه این شبکه گسترده‎تر باشد قدرت نرم نیز بیشتر است و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارند.

نظر شما