شناسهٔ خبر: 28708 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نایب رییس‌کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

پیوند‌ ایمنی با معماری‌ ایرانی- اسلامی‌ نشانه هوشمندی است/ پیاده‌سازی معماری ایرانی‌با مشارکت خارجی‌ها تبلیغ فرهنگی است

سید هادی بهادری نایب رییس‌کمیسیون عمران مجلس معتقد است اینکه بتوانیم سابقه فرهنگی‌کشورمان را در ساخت و سازهای‌ترمینالی، شهری و جاده‌ای به نمایش بگذاریم بسیار‌ اهمیت دارد و می‌گوید:‌ تاپیش از این شاید این سلیقه در اجرای پروژه‌های زیرساختی دیده نمی‌شد.

هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: اين امکان برای ما وجود دارد که با تکيه بر المان‌ها، نمادها، دست يافته‌ها و روح حاکم برمعماری گذشته يک معماری بومی شايسته ايران داشته باشيم که با استفاده از تکنولوژی روز و مصالح جديد و نيازهای جديد بنا می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نماد کشور ما می‌تواند معرف فرهنگ و تمدن ما باشد و معرفی این فرهنگ با اجرای معماری ایرانی – اسلامی در ترمینال‌های فرودگاهی، راه‌آهن و ... می‌تواند گردشگران را با فرهنگ کشورمان آشنا‌ سازد.

به گفته بهادری این مهم نه تنها در اجرای پروژه‌های مهم و کلان، بلکه باید به صورت منطقه‌ای هم در شهرهای مختلف اجرایی شود و ما حتی در ساخت و سازهای کوچک هم شاهد نقشینه های ایرانی- اسلامی باشیم تا معرف فرهنگ آن منطقه و حوزه جمعیتی باشد.

وی ادامه داد: مثل کاری که درحال حاضر در جریان ساخت ترمینال جدید فرودگاه تبریز با مشارکت ایتالیایی‌ها در حال انجام است. این خیلی خوب است که سرمایه های اجتماعی را معرفی کنیم و بتوانیم سابقه فرهنگی کشورمان را در ساخت و سازهای ترمینالی، شهری و جاده‌ای به نمایش بگذاریم.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:‌همین حالا جذب گردشگر در فرانسه و ترکیه با استفاده از همین سیاست عملی می شود. اما اینکه ما یک قدم جلوتر می‌خواهیم با پیوند بحث ایمنی با معماری این مهم را به سرانجام برسانیم نشانه هوشمندی و بسیار‌ مبارک است.

وی به طراحی آزاردراه تهران- شمال با مشارکت خارجی‌ها اشاره کرد و گفت: برای استفاده از معماران خارجی ابتدا باید معماری ایرانی -اسلامی به شرکت‌های خارجی معرفی شود چون تا به حال به آن پرداخته نشده است،تا پیش از این شاید این سلیقه در اجرای پروژه های توسعه ای و زیرساختی دیده نمی‌شد و برای همین است ما به نسبت خیلی از کشورها در این زمینه عقب افتاده‌ایم.

بهادری تصریح کرد: اینکه خارجی‌ها برای ما معماری ایرانی – اسلامی را پیاده کنند، خیلی خوب است چرا که هم معرفی تاریخ و تمدن ایرانی است و هم نوعی تبلیغ است و باعث جذب گردشگر می‌شود.

ضمن اینکه پیاده کردن المان‌ها و نقش برجسته ها توسط ‌معماران بزرگ ضمن اینکه جاده های خشک و کویری کشور ما را به محلی زیبا پیاده خواهد کرد که نهایتا موجب رفع خستگی راننده و ایمنی سفر می‌شود.

نظر شما