شناسهٔ خبر: 28710 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

دستور معاون رئیس جمهوری برای پرداخت بدهی پیمانکاران راه روستایی/ میزان برخورداری روستاییان فارس از راه آسفالته به ۹۶ درصد رسید

سیدحسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی با اشاره به بدهی دولت به پیمانکاران این حوزه گفت: اولویت وزارتخانه در راه روستایی، پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق اسناد خزانه طبق دستور معاون رئیس جمهوری است.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با توجه به طولانی شدن مدت زمان پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: در حال حاضر اولویت وزارتخانه در راه روستایی پرداخت مطالبات پیمانکاران به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در ازای ۴۰۰۰ قرارداد از طریق اسناد خزانه طبق دستور آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

وی از برخورداری ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان فارس از راه‌های آسفالته خبر داد و گفت: برخورداری جمعیت روستاییان استان فارس از راه‌های آسفالته در حالی به ۹۶ درصد رسیده که میزان برخورداری جمعیتی روستاهای کشور از راه روستایی ۹۱.۵ درصد است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی افزود: برای تامین نیاز همه روستانشینان فارس باید طول راه‌های روستایی استان به ۱۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر برسد که تاکنون ۶۴۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده و احداث ۶۰۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

میرشفیع در ادامه با اشاره به انتزاع حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها گفت: با تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در استان‌ها از سال جاری وظیفه نگهداری راه‌های روستایی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ادارات کل تابعه در استان‌ها قرار گرفته است.

پروژه‌های مشارکتی برای دریافت قیر در اولویت هستند

وی  از همکاری وزارت نفت در خصوص تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تشکر و خاطرنشان کرد: مشکل خاصی در تخصیص قیر به پروژه‌ها وجود ندارد اما پروژه‌های مشارکتی در اولویت قرار دارند.

۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور شامل ۱۰۵ هزار کیلومتر  راه آسفالته و ۹۵ هزار کیلومتر راه خاکی است که البته راه‌های خاکی در مناطقی با جمعیت روستایی بسیار پایین است که برخی از آنها راه شبکه‌ای و برخی راه روستاهای زیر ۲۰ خانوار است. البته طبق برنامه‌ریزی اول سال قرار است تا پایان دولت یازدهم میزان برخورداری جمعیت روستایی کشور به ۹۵ درصد برسد.

نظر شما