شناسهٔ خبر: 28763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

پایان طرح راهداری تابستانی در استان بوشهر

راهداری مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از پایان طرح راهداری تابستانی با موفقیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالکریم اخترشناس در این خصوص گفت: طرح راهداری تابستانی هرساله از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۵ مهر ادامه می‌یابد که در این بازه زمانی اکیپ‌های راهداری با تجهیزات ویژه هدایت ترافیک ساماندهی شده و در محورهای پرترافیک و مرزی استان مستقر می‌گردند و کلیه عملیات راهداری و راه‌سازی در طول طرح ترافیکی تابستانی جهت حفظ ایمنی حمل‌ونقل متوقف می‌شوند.

اخترشناس افزود: به جهت رشد محسوس عبور و مرور و جلوگیری از وقوع تصادفات اقدامات میدانی شامل اصلاح شیب شیروانی، پاک‌سازی و شستشوی علائم و تابلوها، نگهداری و تعمیر شبکه روشنایی و سایر اقدامات در طول بازه زمانی فوق اجرا شد.

وی بیان کرد:‌ در طول این طرح آمار تلفات جانی حدود ۱۴/۲ درصد و آمار تصادفات جاده‌ای حدود ۱۹/۴ درصد کاهش داشته است که این کاهش محسوس در واقع برآیند مجموعه اقدامات ایمن‌سازی و نظارتی حوزه مدیریت راهداری و پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان جاده‌ای است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر تعداد تماس‌های مردمی با سامانه گویا ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در طول طرح تابستانی حدود ۴۵ هزار تماس و مجموع تردد عبوری در محورهای استان به‌طور متوسط ۲۳ میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه برآورد کردند و اظهار امیدواری کرد با شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز باقیمانده استان بتوانیم شاهد کاهش بیش‌تر تلفات و سوانح درمحورهای استانی باشیم.

این مقام مسئول در پایان بیشترین تردد مرزی استان را با استان همجوار فارس ارزیابی نمود که محور شیراز-برازجان و بوشهر- چغادک سهم عمده‌ای در انتقال ترافیک ورودی و خروجی داشتند.

نظر شما