شناسهٔ خبر: 28786 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس دانشکده صنعت هواپیما:

دوره‌های ویژه آموزش هواپیماهای جدید برگزار می‌شود/ برگزاری دوره بازآموزی ۶ ماهه برای اساتید

ایرباس رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی ویژه همزمان با خرید هواپیماهای جدید ایرباس خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری‌وزارت راه وشهرسازی به نقل از  خبرگزاری صدا وسيما؛ حسین قنبری در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلی جدید مدیریت فرودگاهی و هوانوردی ویژه هواپیماهای جدید ایرباس ایجاد شده است، افزود: پس از خرید ۵۸۰ فروند هواپیمای ایرباس که قرار است در مدت ۱۰ سال وارد کشور شود دوره‌های جدید آموزشی نیز با همکاری دانشگاه ملی هوانوردی "ایی نک" فرانسه ایجاد شده است.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با دانشگاه ملی هوانوردی فرانسه تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده و قرار است اساتید را برای آموزش به ایران بفرستند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها تعداد بیشتری از دانشجویان آموزش ببینند.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری افزود: اساتید دانشکده نیز برای آشنایی با هواپیماهای جدید و فنون پیشرفته هوانوردی دوره بازآموزی ۶ ماهه را می‌گذرانند.

قنبری همچنین از ارائه تسهیلات بانکی دانشجویان خبرداد و گفت: توافق‌های انجام شده با بانک ملی ایران قرار است به دانشجویان وام‌های با بازپرداخت طولانی مدت اختصاص دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که صنعت هوایی را از سال ۵۷ پس از خروج اساتید و مستشاران خارجی بدون حضور آنان مدیریت کرده است.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری گفت: در دوران تحریم موفق شدیم با استفاده از توان علمی و تخصصی داخلی نیازهای تخصصی سازمان هواپیمایی کشور را تأمین کنیم.

قنبری افزود: دانشکده از لحاظ علمی و تخصصی مورد تأئید سازمان جهانی هوانوردی است و در بین ۶۰ کشور جهان جزء اعضای دائم این سازمان قرار داریم درجایی که حتی کشور آمریکا نیز عضویت دائم ندارد.

وی گفت: در ۱۶ سال گذشته با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی - تخصصی موفق شدیم در اتحادیه دانشکده‌های برتر جهان در صنعت هواپیمایی عضو شویم و در برنامه آینده نیز به عضویت آژانس هوانوردی جهانی «یاسا» در خواهیم آمد.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری تصریح کرد: تحریم سبب شد سطح سواد نیروهای متخصص درکشور بالا رود و موفق‌ترین نیروهای انسانی فارغ‌التحصیل نیز در این سال‌ها آموزش دیدند.

قنبری همچنین از امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه هوانوردی مسکو خبر داد و افزود: سازمان هواپیمایی ایتالیا نیز برای تأمین کادر آموزشی و تخصصی خود به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست داده است .

وی گفت: هم‌اکنون در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری دانشجویان از کشورهای لبنان ، یمن ، بنگلادش ، افغانستان ، سوریه و عراق تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری افزود: حدود ۷۵۰ نفر دانشجو در رشته‌های مهندسی تعمیر و نگهداری ، مراقبت پرواز ، برق الکترونیک هواپیما ، مخابرات و سیستم‌های ناوبری از طریق آزمون سراسری پذیرش شده اند و مشغول به تحصیل‌اند.

قنبری گفت: دانشجویان علاوه بر آموزش تئوری دوره‌های کاربردی و عملی را نیز فرا می‌گیرند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی‌شریف ، علم و صنعت و امیرکبیر دوره‌های یکساله تکنسین هواپیما را فرا می‌گیرند.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر این دوره‌های آموزش ضمن خدمت ۵۰ ساعته نیز برای ۹ هزار نفر از کادر تخصصی صنعت هواپیمایی کشور برگزار می‌شود.

قنبری افزود: در سال تحصیلی جدید دوره آموزشی رشته‌های مراقبت پرواز و خلبانی نیز دایر شده است.

نظر شما