شناسهٔ خبر: 28797 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در اختتامیه شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران تشریح کرد:

جزئیات مهمترین اهداف برگزاری همایش‌های توسعه‌ای مسکن/ نقد سیاست‌های موجود و درس گرفتن از آنها/ برگزاری ۴۱ سخنرانی و ۶ نشست تخصصی

اختتامیه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با تأکید بر اینکه نقد سیاست‌های موجود و درس گرفتن از آنها، مهمترین هدف برگزاری همایش‌های توسعه‌ای مسکن در کشور به شمار می‌رود گفت: امید است این همایش بتواند با برخورداری از بهره‌وری لازم از این مباحث و گفتگوها به سیاست‌مداران بخش مسکن و اهداف آنها تا حد زیادی کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان در مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با اشاره به اینکه این همایش در طی سال‌های گذشته با نیت خیری آغاز شده و به نقد گذاشتن مباحث جاری و سیاست‌های درجریان کشور و درنتیجه درس گرفتن از آنها برای یک سال جدید را هدف اصلی خود قرار داده است، گفت: با توجه به نتایج و توصیه‌های سمینار سال گذشته (پانزدهمین همایش سیسات‌های توسعه مسکن در ۲ و ۳ آذرماه) توانستیم یک سال پیش‌روی خود را گذرانده و مشکلات موجود در آن را تصحیح کنیم. خوشبختانه تصور می‌کنم که در همایش سال جاری موفق‌تر از گذشته عمل کرده و در بیانیه پایانی از نظرات صاحب‌نظران تا حد زیادی استفاده کردیم.

مظاهریان در ادامه از سخنرانی ۴۱ کارشناس، برگزاری ۶ نشست تخصصی و گفتگوهای بسیار زیادی که فراتر از نشست‌ها و به طور غیر رسمی در حاشیه این همایش برگزار شده بود خبر داد و گفت: امید است این همایش بتواند با برخورداری از بهره‌وری لازم از این مباحث و گفتگوها به سیاست‌مداران بخش مسکن و اهداف آنها تا حد زیادی کمک کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: این مسیر همچنان باز بوده و این سمینار نقطه پیک و نمادین آن در تشریح مسائل مربوط به این بخش به شمار می‌رود. ما از همین تریبون اعلام می‌کنیم که در هرکجایی از محیط‌های دانشگاهی یا همایش و سمینارهای با این مضمون صحبتی باشد ما آماده شرکت و ارائه هرنوع کمکی را خواهیم بود.

وی دراین خصوص تأکید کرد: نکته مهمی است که در روزهای اخیر تفاهم‌نامه خوبی بین مؤسسه پژوهشی شهر و مسکن و دانشگاه تهران به امضا رسیده که خود نقش بالایی در تقویت روابط موجود در این حوزه دارد. این اقدام کمک می‌کند تا دانشگاه نسبت به اتفاقات روز و اقدامات اجرایی در سطح کشور بی‌تفاوت نبوده و از سویی دیگر نیز دستگاه‌های اجرایی وجود یک نگاه و نظارت علمی بر امور و فعالیت‌های خود را همیشه بر اقدامات خود حس کنند.

مظاهریان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش‌ها و نظارت‌ها در کشور افزایش داشته و به فعالیت نهادهای متولی شهر  و مسکن کمک کنند چراکه در صورت غیاب نظارت شرایط برای انجام هرگونه تخلفی به وجود خواهد آمد./

نظر شما