شناسهٔ خبر: 28812 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قاسم زاده خبر داد:

میزبانی فرودگاه مشهد از ۲۹۲ هزار زائرحرم امام هشتم/ رشد ۵۶ درصدی در اعزام و پذیرش زائران نسبت به سال قبل

محمدباقر قاسم‌زاده مدیر‌کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از رشد ۵۶ درصدی در اعزام و پذیرش زائران حرم امام هشتم در دهه اول محرم سال ۹۵ به نسبت محرم سال گذشته خبر داد و گفت: فرودگاه مشهد امسال میزبان ۲۹۲ هزار و سی نفر مسافر داخلی است.

 محمدباقر قاسم زاده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص مقایسه پرواز و مسافر دهه اول محرم ۹۴ به دهه اول محرم سال ۹۵ گفت: کل پروازهای داخلی در سال ۹۴، هزار و ۲۶۸ مورد بوده است که به معنی جابه‌جا شدن  ۱۷۶هزار و ۹۷۰ مسافر داخلی است. ضمن اینکه کل پروازهای خارجی۳۴۶ مورد بوده است که منجر به جابجایی ۴۱ هزار و ۶۵ مسافر شده است.

وی ادامه داد: برآوردی که برای محرم امسال داریم چیزی حدود ۲ هزار و ۱۴ پرواز داخلی با حجم جابجایی  ۲۹۲ هزار و سی نفر زائر است. برای پروازهای خارجی نیز  ۳۷۹ مورد پرواز خارجی را با تعداد جابجایی ۴۷ هزار و ۳۷۵ مسافر خارجی داریم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به ارقام مربوط، ادامه داد: در مجموع شاهد رشد ۴۸ درصدی در تعداد پروازها و هم چنین رشد ۵۶ درصدی در اعزام و پذیرش زائران حرم امام هشتم به نسبت محرم سال گذشته هستیم.

قاسم زاده هم چنین در خصوص مقایسه پروازهای عتبات دهه اول محرم ۹۴ به ۹۵، گفت: تعداد پروازهای عتبات عالیات در سال ۱۱۰پرواز بوده است که منجر به جابجایی ۱۹ هزار و ۶۹۹مسافر شده است، با این حال برآوردی که ما امسال از سفرهای عتبات عالیات داریم انجام  ۱۶۴پرواز با حجم جابجایی ۲۹ هزار و ۵۲۰ مسافر است.

 مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی هم چنین از رشد ۴۹درصدی پروازها و هم چنین رشد  ۴۸درصد مسافر در این بخش خبر داد.

وی هم چنین از رشد ۲۴ درصدی پروازها در شش ماه اول سال ۹۵ و هم چنین رشد ۲۲ درصدی مسافر در همین زمان خبر داد و گفت: کل پروازهای انجام شده در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد طی شش ماه نخست سال جاری ۳۸ هزار و ۸۹۶ پرواز بوده است که منجر به جابجایی ۵ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۷۸ زائر شد است.  

نظر شما