شناسهٔ خبر: 28814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زندی‌فر خبر داد:

سهم زیر یک درصدی ناوگان عمومی لرستان از تلفات جاده‌ای/ بسیج ناوگان عمومی لرستان برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام آمادگی ناوگان عمومی لرستان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: در سه سال اخیر با اقدامات و برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته با کاهش محسوس تلفات جاده‌ای ناوگان عمومی لرستان مواجه شده‌ایم و سهم ناوگان عمومی از تلفات جاده‌ای استان به کمتر از یک درصد رسیده است.

علی زندی‌فر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سهم ناوگان عمومی از تلفات جاده‌ای لرستان زیر یک درصد رسیده و در سه سال اخیر توانسته‌ایم سطح تلفات را از ۵۶۰ نفر به کمتر از ۴۰۰ نفر برسانیم.

کاهش شش درصدی تلفات جاده‌ای لرستان

زندی‌فر افزود: در شش ماه اول سال جاری توانسته‌ایم با افزایش ایمنی جاده‌ها با کاهش شش درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شویم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵۰ تا ۷۵۰ هزار وسیله نقلیه ازمحورهای لرستان تردد می‌کنند، گفت: سامانه هوشمند جاده‌ای (ITS﴾ به تعداد ۱۱ دستگاه فعال شده و ۱۷ دستگاه نیز نصب و آفلاین شده که با فعال شدن آنها تعداد دستگاه‌های سامانه هوشمند جاده‌ای استان به ۲۸ دستگاه می‌رسد.

کاهش هفت درصدی مسافران ناوگان عمومی

وی با بیان اینکه لرستان دارای جوان‌ترین ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای است، افزود: درعین حال تعداد مسافران ناوگان عمومی دراستان شش تا هفت درصد کاهش داشته است به طوری که درایام تعطیلات نوروزی وسایل نقلیه ناوگان عمومی استان با ۵۰ درصد کمتر از ظرفیت کار می‌کنند.

وی همچنین به آمادگی ناوگان عمومی لرستان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های قبل ناوگان عمومی را برای خدمت‌‌رسانی شایسته به زائران اربعین بسیج می‌کنیم و تاکنون چهار جلسه در این زمینه برگزار کرده‌ایم. قرار است از سه روز قبل سفر اربعین پیش فروش بلیت ناوگان عمومی را متوقف و مقاصد را کم کنیم تا تعداد مسافران سایر مقصدها کم شود و بتوانیم از ظرفیت ناوگان عمومی برای آوردن و بردن زائران اربعین استفاده کنیم.

زندی‌فر همچنین عنوان کرد: استان لرستان در مسیر ترانزیتی پلدختر-کرمانشاه است و خوشبختانه با داشتن شرکت حمل و نقل بین‌المللی دراستان مشکلی در انتقال بارو کالای پتروشیمی بندرامام، نساجی بروجرد و کارحانه سیمان دورود از محورهای استان نداریم. ضمن اینکه انتقال بار به منطقه مرزی شلمچه و ازآنجا به عراق نیز از استان ما انجام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه عمر ناوگان باری لرستان بالای ۲۲ سال است، گفت: طرح نوسازی ناوگان باری استان دردست اجراست. البته نسبت ماشین باری به بار کم است و این امر برای ما مشکل‌ساز شده است.

وی همچنین عنوان کرد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۷۳ مجتمع خدماتی و رفاهی درمحورهای استان صادر شده که ۱۳ باب در دست افتتاح است و مابقی مراحل ساخت را سپری می‌کنند.

نظر شما