شناسهٔ خبر: 28832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی انجام شد:

اتمام عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی راه روستایی در خراسان رضوی/ تیغ‌زنی و اصلاح شانه راه بیش از ۴۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی تربت‌جام

اصلاح شیب شیروانی رئیس اداره راه و شهرسازی مشهد مقدس از اتمام عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محور معین‌آباد - کارده - مارشک به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد، این در حالیست که رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت‌جام از تیغ‌زنی و اصلاح شانه راه بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جوادپورعلی با اعلام این خبر افزود: با توجه به خرابی‌های موجود در برخی نقاط شانه‌های خاکی محورهای روستایی، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با هدف افزایش سطح ایمنی و سرویس‌دهی راه و رفاه حال همشهریان، زائران، مسافران و روستاییان عزیز، طی این عملیات ۲۰ کیلومتر راه روستایی محور معین‌آباد - کارده و ۳۰ کیلومتر محور کارده - مارشک، شانه‌سازی، تسطیح حریم، ترمیم و بازسازی، ایمن‌سازی و نصب علائم انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مشهد مقدس اضافه کرد: با توجه به ترافیک نسبتاً زیاد و دوطرفه بودن محورهای روستایی فوق عملیات شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی و نصب علائم انجام شده نقش مهمی در کاهش تصادفات و تلفات را ایفا می‌کند.

گفتنی است روستاهای کارده، مارشک و معین‌آباد در حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی شهرستان مشهد مقدس قرار دارند و با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر، از اهمیت بالایی در این حوزه برخوردار است.

همچنین جواد نژادی‌پور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت‌جام گفت: اجرای عملیات تسطیح و تیغ‌زنی در محورهای روستایی حوزه استحفاظی تربت‌جام از جمله برنامه‌های در دست اقدام اداره راه و شهرسازی شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این اداره در سال جاری اقدام به تسطیح و تیغ‌زنی در راه‌های شوسه و تنظیم کلاژ در شانه‌های خاکی محورهای تربت‌جام به فریمان به صورت ۴ طرفه و در محور سمیع‌آباد، مالکی، رونج، محمودآباد، موس‌آباد و بزد به صورت دوطرفه به طول ۴۵۰ کیلومتر طی دو مرحله اقدام کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت‌جام بیان کرد: از ابتدای امسال نیز عملیات تسطیح و تیغ‌زنی مسیرهای شهرستان صورت گرفته و تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از محور تربت‌جام - فریمان و تربت‌جام - صالح‌آباد، همسان‌سازی و رفع افتادگی شانه در محورها انجام شد.

وی گفت: در محورهای روستایی فیروزکوه، بشیرآباد، یخک و گوربند تسطیح و تیغ‌زنی صورت پذیرفته است.

نژادی‌پور بیان کرد: با اجرای این اقدامات و با رویکرد حفظ و نگهداری از راه‌ها و تسهیل در رفت‌وآمد اهالی منطقه، امیدواریم موجبات رضایت‌مندی مردم شریف شهرستان تربت‌جام و روستاهای اطراف را فراهم آورده باشیم.

نظر شما