شناسهٔ خبر: 28929 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پل ریلی امام رضا(ع) ورامین خبر داد:

مهم‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است/ سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی در حمل‌ونقل ورامین و گرمسار/ اتصال قطار حومه‌ای ورامین به مترو تهران/ راه‌آهن ورامین- تهران ۴ خطه می‌شود

افتتاح وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا (ع) در مسیر راه‌آهن تهران- ورامین- پیشوا با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین و اصلی‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است گفت: اصلی‌ترین راه‌حل برای کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن برقراری و شکل‌گیری یك نظام حمل‌ونقل حومه‌ای است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا در مسیر راه‌آهن تهران- ورامین- پیشوا اظهار داشت: اصلی‌ترین راه‌حل برای کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن برقراری و شکل‌گیری یك نظام حمل‌ونقل حومه‌ای است.

وی با اشاره به توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در تهران افزود: اقدامات انجام‌شده با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد مراحل نهایی پروژه‌های حومه‌ای ورامین باشیم.

آخوندی با بیان اینكه ۴ خط راه‌آهن از زیر این پل عبور می‌کند گفت: با توجه به كاهش زمان توالی سیر قطارها به كمتر از ۱۰ دقیقه، امكان توقف خودروها در این تقاطع وجود ندارد. لذا ساخت این پل موجب افزایش سرعت حركت قطارها به سمت تهران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به احداث زیرگذر ۱۵ خرداد اشاره كرد و گفت: این پروژه با سه باند رفت و سه باند برگشت موجب تسهیل تردد و حركت قطارها به سمت تهران می‌شود.

وی با اشاره به توسعه ایستگاه راه‌آهن ورامین به‌عنوان سومین پروژه مهم این شهر بیان داشت: این پروژه به پیمانكار ابلاغ‌ شده و ساخت سكوها تا پایان سال تكمیل خواهد شد. ایستگاه ورامین به‌منظور توسعه حمل‌ونقل با دو هزار متر زیربنا ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول تردد ۷۵ هزار خودرو از طریق جاده حدفاصل تهران تا ورامین را زائد خواند و تأکید كرد: این تردد باید به ریل منتقل شود.

آخوندی تصریح كرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است و اقدامات لازم برای جلوگیری از مصرف زیاد بنزین و هدر رفت زمان و هزینه مردم انجام‌شده است.

وزیر راه و شهرسازی از ۴ خطه شدن راه‌آهن ورامین-تهران خبر داد و گفت: خط جدید گرمسار- ورامین- شهرری- تهران ایجاد خواهد شد و خط سوم نیز تا آبان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و خط چهارم نیز در اوایل سال آینده تكمیل خواهد شد.

به گفته وی راه‌آهن حومه‌ای تهران- ورامین در ایستگاه جوانمرد قصاب و شهرری در خط یك مترو تهران متصل خواهد شد و از طرفی با شهرداری به‌منظور اتصال این مسیر به خط ۶ مترو تهران و همچنین اتصال به خط ۳ مترو مذاكره شده است.

عضو كابینه دولت یازدهم خاطرنشان كرد:‌ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در حمل‌ونقل حومه ای شهرستان های ورامین و گرمسار با توجه به‌ ضرورت توسعه منطقه سرمایه‌گذاری شده است.

قرار است وزیر راه و شهرسازی پس از سفر به شهرستان ورامین، به شهرستان پاکدشت سفر کند. آخوندی پس از مراسم استقبال، به همراه مسؤولان عالی نیروی انتظامی کشور، پاسگاه پلیس راه شریف‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت را افتتاح می‌کند.

نظر شما