به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این بازدید حسن نیا با اشاره به موقعیت ویژه منطقه الموت بیان داشت: سرمایهگذاری در راههای موجود در الموت به هیچ وجه از میان نمیرود، بلکه آبادیها و روستاهایی که در مسیر آن قرار دارند و گردشگرانی که از فضاهای تاریخی، طبیعی و مذهبی آن بازدید میکنند، از این امکانات بهره میبرند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بیان داشت: اجرای جادههای در دست احداث قزوین الموت تنکابن و قزوین رحیمآباد کلاچای از جذابیتهای محورهای موجود در منطقه الموت نکاسته و قطعاً پس از این هم این محورها کاربری خود را حفظ خواهند کرد.
وی با بیان اینکه عملیات راهسازی و راهداری در مناطق بکر تاریخی و گردشگری نیازمند رعایت ملزوماتی خاص است عنوان کرد: هرگونه عملیات بهسازی و مناسبسازی در راههای روستایی الموت باید بهگونهای انجام شود که مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه از دست نرفته و کمترین دخالت ممکن در شرایط موجود را ایجاد کند؛ این موضوع در راههایی که از داخل بافت روستایی میگذرد اهمیت بیشتری پیدا میکند.
حسن نیا با تأکید بر اینکه هر منطقهای به تناسب ویژگیهای خود نیازمند یک سطح کاربری و سرویس از راه است، گفت: آمار پایین تلفات و واژگونی در محورهای کوهستانی نشاندهنده این است که رانندگانی که در این محورها تردد میکنند، سرعت ایمن و مقررات راهنمایی و رانندگانی را بهتر و بیشتر رعایت میکنند.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تردد خودرو در روستاهایی مانند ابیانه، کندوان و همچنین شهر ماسوله امکانپذیر نبوده و گردشگران از طریق پیاده راههای تعبیه شده از مناطق تاریخی و طبیعی محلی دیدن میکنند، تأکید کرد: در الموت نیز برخی روستاها مانند گازرخان، آتان، اوان و سایر روستاهای شاخص منطقه نیازمند بهکارگیری سیاستهایی از این دست میباشند.
در این بازدید حامدمانی فر مدیرکل راه و شهرسازی، جواد حق لطفی مدیر راهداری این اداره کل و جمعی از کارشناسان و مدیران راه و شهرسازی استان حسن نیا را همراهی کردند.
نظر شما