شناسهٔ خبر: 28944 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان و دست اندرکاران استان یزد:

افتتاح پرواز اختصاصی استان یزد از امروز در فرودگاه شهید صدوقی

محمد رضا نقصان محمدی پرواز اختصاصی استان یزد از امروز با حضور مسئولان و دست اندرکاران استان در فرودگاه شهید صدوقی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در آیین گشایش پروازهای هواپیمایی آتا در استان یزد که با حضور عزالدینی معاون استاندار، نصیری‌زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسئولان گردشگری استان در فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی استان، گفت: این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی پربارترین ترافیک ریلی و جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی فرودگاه یزد را نهمین فرودگاه بین‌المللی و پرترافیک کشور دانست و بیان کرد: در هفته حدود ۱۱۰ پرواز در فرودگاه یزد انجام می‌شود که با فعال شدن شرکت هواپیمایی آتا در استان، ۴۰ تا ۴۵ پرواز به آمار پروازهای فرودگاه شهید صدوقی اضافه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ابراز امیدواری کرد که با ارتقای خدمات فرودگاهی در یزد بتوانیم ارتباطات و جایگاه‌های گردشگری استان را بیش از پیش ارتقا دهیم.

محمدرضا رضایی‌نژاد مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان یزد با اشاره به ضرورت همکاری پرسنل و مسئولان فرودگاه شهید صدوقی یزد با ایستگاه هوایی آتا در استان، گفت: خط هوایی آتا در استان یزد باعث می‌شود که یزد به عنوان مرکز ثقل جغرافیایی کشور به مرکز ثقل تجاری کشور هم تبدیل شود.

وی حداقل تأخیر را از جمله برنامه‌های در دستور کار هواپیمایی آتا در استان یزد دانست و بیان کرد: ارائه سرویس‌های خوب و مطلوب حق مردم است.

موسوی معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا، میزان تردد زمینی و ریلی شهر و استان یزد را نشانه ظرفیت بالای مسافری این استان عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از مسافرت‌های زمینی به دلیل کمبود امکانات هوایی استان یزد در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که مردم یزد از نظر مالی وضعیت مطلوبی دارند، اظهار کرد: این استان به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری، دارای پتانسیل هواپیمای لازم است.

موسوی پروازهای مشهد، کیش و کشورهای اطراف از مقصد یزد را از جمله برنامه‌های آینده آتا در این استان دانست و بیان کرد: شرکت هواپیمایی آتا آمادگی خود برای واگذاری هواپیمای دوم به استان یزد را اعلام می‌کند، چون بر این باور است که یزد ظرفیت لازم برای توسعه خدمات هوایی را دارد.

این مقام مسئول افزود: طبق توافق‌های انجام شده، از این پس به فاصله زمانی هر دو ساعت یک بار هواپیمای آتا از مقصد یزد و یا از مبدأ یزد پرواز می‌کند.

نظر شما